Thomas Baekdal: ”Därför är cross-publicering en dålig idé”Resumé insiktTidskrifterna ligger långt bak i digitaliseringen. Och att spara pengar genom ämnesdeskar med cross-publicering ger konsekvenser. Vår krönikör Thomas Baekdal ger råd kring hur du...16 Juni 2018, 18:01
Olle Lidbom: Medier med intäkter från nätkasinon kan bli sedelpressarResumé insiktMedieanalytiker Olle Lidbom väntar på den nya stora mediesatsningen som alla snackar om – och spanar att medier och spelbolag går allt mer samman.17 Maj 2018, 08:10
Thomas Baekdal: Så bygger du bäst sponsrat innehållResumé insiktMedierna måste sluta oroa sig över om journalister ska inkluderas i produktionen av sponsrat innehåll – och mer hur du gör det på rätt sätt.16 Maj 2018, 07:59
Varför ”playwalls” aldrig kommer fungera som betalmodellResumé insiktAtt bli ombedd att betala medierna genom mini-tasks istället för pengar är en dålig idé. Men som marknadsföring – javisst. Medieanalytiker Thomas Baekdal förklarar varför.8 Februari 2018, 09:47
Så lyckas du på annonsmarknaden 2018 – med hjälp av AmazonResumé insiktSlumpmässiga banners är inte längre en annonsprodukt – medierna måste börja konkurrera om budgetar igen. Så innoverar du på annonsmarknaden 2018, enligt medieanalytiker Thomas Baekdal.13 December 2017, 09:48
Thomas Baekdal: Slumpmässigt innehåll räddar inte din tidningsaffärResumé insiktTidningskiosken är över. Varför har då mediehusen fortfarande kvar sitt gamla fokus? Lär av digital natives och skapa en hjälteprodukt, skriver medieanalytikern Thomas Baekdal.21 Juni 2017, 12:18
Glöm mikrobetalningar – tänk så här iställetResumé insiktAtt använda mikrobetalningar i din affär är ingen god idé. Här är de stegen du behöver ha koll på, skriver medieanalytiker Thomas Baekdal.19 Maj 2017, 09:40
Så kan mediehus lära av digital nativesResumé insiktDigital natives är mästare på massiv exponering, skriver medieanalytikern Thomas Baekdal.28 April 2017, 09:03
Thomas Baekdal: Så löjligt är mediebolagens fokus på millennialsResumé insiktMillennials har ett otroligt brett åldersspann. Har du tänkt på hur dumt det låter att göra en förändring med fokus på denna målgrupp? Medieanalytiken Thomas...4 April 2017, 08:02