Här hittar du samtliga artiklar, fördjupningar och analyser om Milk på resumé.se. Följ ämnet för att uppdatera dig i händelseutvecklingen om Milk.
Resumé insikt
Genom att använda Resumés besöksstatistik som mall kan vi slå hål på några populära kampanjers resultatredovisning. Är mått som räckvidd och pr-värde en relik från en svunnen tid?
Helt galna metoder, anser Peter Mackhé, som driver ett mätprojekt på Sveriges Annonsörer.
Medieval
Istället för att betala för medieutrymme har Göteborgsbandet Bye Bye Bicycle i stället bytt namn på alla sina gamla låtar – med en uppmaning om att lyssna på det nya albumet. ”Idag behöver artister göra mer än bara bra musik för att nå ut”, säger Anders Malm, copywriter på reklambyrån Milk.
Medieval
En femtedel av människor på flykt lider av PTSD eller depression. För att hjälpa nyanlända i Sverige att bearbeta sina trauman har reklambyrån Milk tagit fram kampanjen "Inner Peace" för onlineyogaplattformen Yogobe.
PR
Här flirtar varumärkena med några av landets ledande bloggare inom mode, mat och inredning.
Ett av företagen som tog chansen att möta bloggarna på Bloggforum i Göteborg var Smarteyes.
– Att träffa modebloggarna och på detta personliga sätt kunna berätta om hur vi arbetar med design och kollektioner är verkligen värdefullt, säger Thomas Kusoffsky, marknadschef på Smarteyes.
Reklam
Det nya uppdraget får Milk att bekänna färg.
Reklambyrån har fått in Jotun-ägda Demidekk som kund.
– Det är ett fantastiskt kul uppdrag och ett stort förtroende att få vara med och utveckla ett så starkt och anrikt varumärke, säger projektledare Ulf Nordstrand.
Reklam
Milk är bäst i väst!
Kommunikationsbyrån vann reklamtävlingen GT Guld i går för sin kampanj för Gais som skulle ge Häcken smörj.
– Det är ett fantastiskt pris med tre annonser som kommer att bli otroligt kul att göra tillsammans med Gais, säger projektledaren Anna Reynold i en kommentar.
Reklam
Studier visar att upp till 90 procent av all kommunikation inte är verbal. Istället finns den största delen av informationen i våra ögon, ansiktsuttryck och i vårt kroppsspråk. Detta tog företaget Ciba Vision bakom endagslinserna, Dailies, och reklambyrån Milk fasta på när de startade kampanjen Dailies Eye translator.