Här hittar du samtliga artiklar, fördjupningar och analyser om Miltton på resumé.se. Följ ämnet för att uppdatera dig i händelseutvecklingen om Miltton.
Byråer
Miltton Agencys omsättning blev till slut nästan 32 miljoner kronor, och byråintäkten nästan 30 miljoner. Så sammanfattar vd Josefin Strinnholm 2021: ”Vi hade hittat formerna för hur vi skulle arbeta på distans och tillsammans med våra kunder började vi kreera och producera marknadsföringsmaterial som inte bara berörde covid-19.”
Affärer
Miltton satsar på public affairs och förvärvar Aim, som blir del av ett nytt bolag. Valrörelsen 2022 kommer helt prägla byråns agenda under året. ”Det är ett nytt politiskt landskap som vi inte är vana vid”, säger Miltton Public Affairs vd Emma Själlin.
Affärer
Stockholms stads upphandling där Miltton la sig på en prisnivå på 450 kronor i timmen har rört upp känslor i branschen. Nu svarar byråns vd Jarkko Konttinen på kritiken.
– Enligt våra beräkningar är uppdraget lönsamt för oss, säger han.
Byråval
Oh My var en av byråerna som tilldelades Stockholms stads överklagade upphandling för kommunikationsproduktion. Nu kritiserar byråns medgrundare Christian Albinsson prispressen och försvarar sig också mot Blomqvists anklagelser om att Oh My och systerbyrån Spoons prissättning är beroende av varandra: ”Att det 'korrumperar myndighetens avsikt' känns offensivt”.
Byråval
Med lägst pris hamnade Miltton högst i Stockholms stads upphandling för kommunikationsproduktion. Ett ramavtal på fyra år med tak på 160 miljoner kronor. Nu överklagas upphandlingen av Blomquist som anser att Milttons prisdumpning är oförenlig med upphandlingsrätten. Byrån anser också att valet av Oh My och Spoon, som också tilldelades uppdraget ”korrumperar myndighetens avsikt”, eftersom de ingår i samma byrågrupp.
Morgonsvepet
Flera varumärken gör sitt för att hjälpa till att sprida information om coronaviruset, tillfälliga uppsägningar på Miltton i Sverige och näringslivstoppar vill tillsätta coronakommission. Det är några av nyheterna i morgonsvepet.
Helgintervjuer
Miljöpartiets tidigare språkrör Maria Wetterstrand tar över Milttons Brysselkontor och ska hjälpa nordiska bolag att kommunicera om hållbarhet. För Resumé delar hon med sig av sina insikter – och förklarar varför hon gillar när varumärken testar gränserna.