”Alla vill vara TV”OpinionVR behöver TV mer än vad TV behöver VR. I alla fall än så länge, skriver Robert Svensson, projektledare på tv-husens samarbetsorganisation Reklamkraft.6 April 2017, 14:24
Pepsis bergochdalbana i CannesOpinionVad kan Pepsi lära av franska revolutionen? Tja, försök till exempel inte mata en hungrande publik med kakor, skriver Robert Svensson, projektledare på tv-husens samarbetsorganisation...5 April 2017, 12:33
“Folk älskar tv men hatar kabeln”OpinionNär erfarna publikanalytiker sätter sig i soffan hos familjer över hela världen för att diskutera deras tittande blir det spännande på riktigt, skriver Robert Svensson...4 April 2017, 14:53
”Data dominerar tv-mässan i Cannes”OpinionAlla pratar data på Croissetten i år. Produktionsbolag, TV-hus och distributörer. Vilka data ska vi bry oss om? Hur hanterar vi transparens? Hur vet vi...3 April 2017, 14:01
”TV-husen har lärt sig en läxa av musikbranschen”TVVi befinner oss i ett av de största teknikdrivna skiftena i medieekonomin sedan Gutenberg uppfann tryckpressen, men än så länge lyckas tv leverera räckvidd som...7 April 2016, 12:39
”Internet och TV går i armkrok i Cannes”TVFör några år sedan försökte de nya aktörerna distansiera sig från tv-husen. Men pendeln har svängt. Samarbete är den nya melodin, skriver Robert Svensson på...6 April 2016, 11:10
”I Cannes vänder tv-branschen blickarna mot norr”TVUppe i norr glömmer vi ofta att vår tv-industri är en lika stor del av det svenska kreativa undret som Max Martin, skriver Robert Svensson...5 April 2016, 12:18
SVT marknadsför Astrid i CannesNyheterSVT storsatsar på tv-mässan MIP i Cannes som pågår just nu. Bland annat marknadsför de succédokumentären om Astrid Lindgren som sändes kring jul i fjol.13 April 2015, 14:09
Nordisk storsatsning på tv-mässan i CannesTVDet blir en nordisk storsatsning under tv-mässan MIPTV i Cannes. Annie Wegelius ansvarar för evenemanget "Focus on the Nordics" som ska sätta de nordiska länderna...19 Februari 2015, 09:29
Plattforms- överskridande format årets trend i CannesTVI ett föränderligt medieklimat sporras kreativiteten hos TV-makarna. Det visar sig inte minst på den stora TV-mässan MIPTV i Cannes denna vecka. Årets stora trend...11 April 2014, 12:03
Hybridformat hetast i CannesTVDet är bråda dagar för TV4s omvärldschef Cathrine Wiernik på MIP i Cannes. Men Resume.se lyckades fånga henne mellan möten för ett snack om formattrenderna.9 April 2013, 13:45
Elk gör affär med TV4TVEfter succér med Sveriges Mästerkock och Hela Sverige bakar har TV4 köpt in ett liknande format, fast för trädgårdsentusiaster. Formatet har tagits fram av Wallenberg-finansierade...8 April 2013, 09:50
Försiktigt i Cannes – samtidigt som nya tv-marknader lockarTVNya tv-marknader men också en aning feghet. Estelle Bodén, vd för Friday TV och Sebastia Ljung, försäljningschef på Strix, berättar om sina intryck från tv-mässan...4 Oktober 2011, 12:05