Här hittar du samtliga artiklar, fördjupningar och analyser om Miss Skinny på resumé.se. Följ ämnet för att uppdatera dig i händelseutvecklingen om Miss Skinny.
Reklam
Debatten går varm om man måste vara ärlig i reklam eller ej. Så sent som i helgen gick författaren och mediedebattören Viggo Cavling ut med en debattartikel i Expressen där han slår ett slag för att ärlighet ska bli ”det nya svarta.” Honestys vd, Walter Naeslund, menar att det är skillnad mellan ljuga och att inte avslöja vem mördaren är redan i det första kapitlet.
Opinion
DEBATT. Syftet med Miss Skinny är som sagt att starta en debatt, men det viktigaste är dialogen. Vi hoppas och tror att vi kommer prata om modeindustrin och skönhetsideal på ett sätt som kan förändra vårt samhälle på riktigt. Det är målet, men det kommer ta tid och vi behöver din hjälp, skriver Shout tillsammans med Frisk & Fri i en replik till Lisa Magnusson.
Opinion
DEBATT. Frisk & Fri har en minimal marknadsföringsbudget. Det är inte lätt att nå ut med sitt budskap för en så liten förening (vi hade bara råd med en ynklig reklamtavla). Därför valde vi provokation, skriver Pontus Caresten och Calle Österberg på Shout som en replik på Linda Elers debattartikel i går.
Opinion
Återigen har en pr-kupp lyckats. De sista dagarna har många människor (även undertecknad) förfärats och förfasats av Miss Skinny – ett nytt modeföretag som påstådde sig sälja kläder enbart i size zero, skriver Kings copywriter Linda Elers som är kritisk till pr-bluffen.
PR
I dag kom beskedet att den kritiserade "size zero-butiken" Miss Skinny är en pr-bluff.
Det hela är en kampanj gjord av Frisk & Fri, riksföreningen mot ätstörningar, och reklambyrån Shout.
I morgon fortsätter kampanjen med en presskonferens på Berns.
PR
Som väntat är lanseringen av den kritiserade size zero-butiken Miss Skinny en pr-bluff.
Frisk & Fri, riksföreningen mot ätstörningar, med reklambyrån Shout ligger bakom.
Kitty Jutbring, Sandra Beijer, Nina Åkestam och Klara Zimmegren medverkar i kampanjen.