Här hittar du samtliga artiklar, fördjupningar och analyser om Mitte Blomqvist på resumé.se. Följ ämnet för att uppdatera dig i händelseutvecklingen om Mitte Blomqvist.
Folk på väg
Efter ett år lämnar Mitte Blomqvist The Absolut Company där hon drivit varumärkets inhousebyrå. Nu värvas den guldäggsbelönade kreatören till Cake – det hajpade bolaget som tillverkar eldrivna motorcyklar.
Varumärke
The Absolut Company blir nästa företag att satsa på en kreativ inhouseavdelning. Tad Greenough, global kreativ chef, säger dock att det inte har med kostnadsbesparingar att göra. I stället vill de sätta tydligare kreativa ramar för vad varumärket står för.
Helgintervjuer
Efter sju guldägg och över 20 år i Stockholms reklamvärld bytte Mitte Blomqvist spår och blev creative director på crowdfundingplattformen Pepins. För Resumé berättar hon om sortin och varför just reklamkreatörers talang är hårdvaluta för bolag utanför branschen.
Reklam
Mitte Blomqvist är en veteran i reklambranschen. Resumé kunde nyligen berätta att hon lämnar McCann Stockholm efter nio år på byrån: – På grund av byråns ekonomiska svårigheter var jag var en av flera som fick erbjudande om ett avgångspaket. Jag kände mig inte tvingad att hoppa på, utan för mig är det en spännande möjlighet att pröva vart vingarna bär mig utanför den traditionella reklambyråvärlden, säger Mitte Blomqvist.
Reklam
Mitte Blomqvist, cd på Storåkers McCann, berättar om sina Guldäggsminnen och om hur det var att vinna. – Det är alltid några småskandaler på galan men alla är oftast så himla gulliga och det är mycket ryggdunk och glada hejarop, säger hon till Resume.se.
Reklam
Mitte Blomqvists väg till kreativitet är organisation. Att skapa tid och plats för att fylla på ”referensdatabanken” i hjärnan, den hon öser ur inför varje kreativt uppdrag. Nu är hon ny cd på Storåkers med ansvar för att fylla hela byråns kreativa databank.