Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Här hittar du samtliga artiklar, fördjupningar och analyser om Momentum på resumé.se. Följ ämnet för att uppdatera dig i händelseutvecklingen om Momentum.
Reklam
Uppgifter till Resumé gör gällande att ett antal personer får lämna Momentum efter att Anders Collin och Markus Näslund köpt loss byrån från MCann. Ad:n tillika förre Shouts förre delägare, Jens Krona, är en av dem som lämnar. – Det är inga hard feelings, utan det handlar bara om ekonomi och att jag var sist in, säger han.
Reklam
Momentum köps loss från McCann och blir en affiliate-byrå till Momentum-nätverket. I samma veva hoppar mannen som sydde ihop affären av. – Utan att skryta är det min affär. När vi var i hamn med avtalet kände jag att jag skulle göra något annat, säger han.
Reklam
I går skrev Resumé om Momentums sommarkampanj för Subway. Flera läsare har hört av sig och ser likheter med Chimney/Fireplace trailer för TV4 Sport X-tra. Regissören Camilo Altera är inne på samma linje. – Det är enbart roligt, säger han till Resumé.
Reklam
Libresse-filmen ”Shout”, gjord av McCann-byrån Momentum och Social Clubs regissör Jesper Ericstam, hyllas internationellt.
Brittiska The Guardian rankar den som en av veckans bästa reklamfilmer.
– Det är jätteroligt, såklart, säger Jesper Ericstam.
Reklam
Ågrenska är ett nationellt kompetenscentrum som funnits sedan 1989. Till Ågrenska kommer barn med sällsynta diagnoser för att få stöd att leva livet efter sina egna förutsättningar. Tillsammans med Momentum i Göteborg har man inför julen tagit fram en insamlingskampanj på temat "Sällsynt är vackert".
Reklam
McCann startar McCann Studio, vilket är en separat produktionsenhet inom McCann Sverige: – Behovet och efterfrågan från våra uppdragsgivare att differentiera våra tjänster har blivit alltmer påtagligt, säger Robert Bryhn, koncernchef för McCann Sverige. Sandra Pettersson, som närmast kommer från Facer, blir ytterst ansvarig för McCann Studio.
Reklam
Björn Ranelid och Blondinbella bildar idéjury i Pepsis kampanj ”Pepsi Refresh Project”.
Artisten September blir ambassadör för projektet, som genomförs i samabete med Fryshuset.
– Min förhoppning är att kunna bidra med den erfarenhet jag samlat på mig under åren, säger Petra ”September” Marklund, i ett pressmeddelande.