Lindex hittar ny creative directorFolk på vägMarie Paulsson har rekryterats till rollen om creative director på Lindex.18 juni 2019, 10:58
Case: Så anpassar sig butiker till sociala medierResumé insiktGlitter, smoothie-skålar och uppkopplade provhytter – här är butikerna som anpassar sig efter en digital verklighet.29 maj 2019, 09:36
Monki uppmärksammar sociala mediers påverkan på ungas mentala hälsaReklamKampanjen är bara den senaste i raden där Monki vill lyfta frågor som berör unga kvinnor.24 oktober 2018, 11:29
Monki lanserar menskopp – stöttar kvinnor i KenyaReklamSom ett led i sitt arbete för att stärka kvinnor och utmana stigman har Monki tillsammans med finska Lunette tagit fram en exklusiv menskopp.26 maj 2017, 12:06
Kakan Hermansson sågar Monkis kampanj: Inkluderar inte tjockaReklamMonkis oretuscherade reklamkampanj har fått många att applådera. Kakan Hermansson är inte en av dem.30 januari 2017, 12:56
Monki gör oretuscherad underklädeskampanjReklamI sin nya kampanj för bad- och underkläder låter Monki sina modeller förbli oretuscherade – anledningen är att man vill få tjejer att må bättre.27 januari 2017, 08:44
Extra allt i Monkis nya butikskonceptDesignFärg, form och glitter. Det är extra allt när butikskedjan Monki lanserar sitt nya butikskoncept i Sverige. – Vi vill vara ett rymdskepp på en strömlinjeformad marknad, säger Catharina Frankander, konceptansvarig på Monki.27 november 2015, 13:52
Tre H&M-uppdrag till IbeyostudioByråvalPr-byrån Ibeyostudio har tagit in uppdrag för tre H&M-varumärken: Weekday, Monki och &Other Stories. Samtidigt har byrån stöpt om sitt erbjudande.4 mars 2015, 12:03
Mapei + Monki = santReklamArtisten Mapei frontar klädkedjan Monkis nya jeans-kampanj. Till sällskap får hon världsrekordhållaren i rockringsdans, Marawa the Amazing.23 januari 2015, 09:26
Monkis globala talesperson går till Zound IndustriesPRNor Toma lämnar arbetet som pr- och eventansvarig på Monki för att bli ny pr- och kommunikationsansvarig på svenska musik- och modeföretaget Zound Industries som har varumärken som Marshall, Molami, Coloud och Urbanears.10 juni 2014, 08:07
Ulrika Liss Daniels nya toppjobbReklamValentin & Byhrs förra vd Ulrika Liss Daniels har blivit ny marknadschef för hela Nilson-gruppen – som äger Nilson Shoes, Ecco, Skopunkten, Din Sko och Jerns. Hon kommer närmast från ett jobb som marknadschef för H&M-bolaget Monki.15 februari 2013, 14:02
H&M-chefen siktar på ny lyxkedjaMediaKarl-Johan Persson, vd för H&M-koncernen, räknar också med att öppna en ny butikskedja i stil med Cos. H&M ska växa med 5 500 butiker till 8 000 butiker under det närmaste decenniet.6 februari 2012, 14:28
H&M backar med drygt 3 miljarder kronorReklamHennes & Mauritz-koncernens vinst gick från nära 19 miljarder kronor till cirka16 miljarder kronor. Klädjättens vinst under Q4 sjönk med cirka 200 miljoner till 6,8 miljarder kronor under Q4.26 januari 2012, 10:03