Vi sitter alla i samma båt – nej tack till klyschorna i coronareklamenPodcastResumé Insikts podcast gästas av varumärkesexperten Niklas Turner Olovzon som reder ut hur man som varumärke ska undvika att slänga pengar i sjön och vad...15 Maj 2020, 08:02
Pr-experterna: "Självklart påverkar ASAP Rocky-fallet Sverige"NyheterASAP Rocky-fallet har fått allas ögon att riktas mot Sverige, till och med Donald Trumps. Hur mår Sveriges varumärke efter uppståndelsen? Vi lät fem pr-experter...25 Juli 2019, 13:13
”Det kommer att dröja innan Erik Hamrén tackar ja igen”TVTittarnas kritik mot Erik Hamrén som expert i SVT:s VM-studio har varit hård under mästerskapets första vecka. Varumärkesstrategen Niklas Turner Olovzon på Passion Lab tror...18 Juni 2014, 12:31
Experten: Regnbågsnaglarna kan ge Emma nya sponsorerMediaPassion Labs grundare och vd, Niklas Olovzon, hyllar höjdhopparen Emma Green Tregaros initiativ i samband med friidrotts-VM i Moskva i förra veckan. Han tror att...22 Augusti 2013, 10:02
”Ett lyft för hela damfotbollen”PRPå onsdag möter Sverige Tyskland i Fotbolls-EM:s semifinal på Gamla Ullevi. Varumärkesexperten Niklas Olovzon tror att EM-succén gett damfotbollen ett jättelyft. Enligt honom har Lotta...23 Juli 2013, 10:34
Svenska Spel attackerar mediaMediaAllsvenskan kan få nytt namn när Svensk Elitfotboll vill bilda ligaförbund och sälja namnrättigheterna. Idag ägs rättigheterna till Allsvenskan av Svenska Spel, fram till 2014. – Jag...25 Mars 2011, 09:33
Marcus Hellners varumärke lyfter efter sprintguldetReklamEfter den överlägsna VM-segern i gårdagens herrsprint växer Marcus Hellner. Det tror varumärkesexperten, Niklas Olovzon på Sports&Brands. Rivaliteten med norrmannen Petter Northug kan ge den...25 Februari 2011, 10:18
Född: En ny stjärnaPRTre juniorvärldsrekord – på en kväll. Stavhopperskan Angelica Bengtsson, 17, har potential att lyfta svensk friidrott som varumärke. – Hon har alla möjligheter att bli svensk friidrotts...23 Februari 2011, 08:56
”Positivt för varumärket”PRFotbollsmässigt beskrivs klubbytet som ett steg tillbaka. Men ur ett varumärkesperspektiv har Zlatan Ibrahimovic gjort helt rätt som lämnat Barcelona för Milan. – Klubbytet är ett kliv...30 Augusti 2010, 07:47