Här hittar du samtliga artiklar, fördjupningar och analyser om NK på resumé.se. Följ ämnet för att uppdatera dig i händelseutvecklingen om NK.
Varumärke
NK har tidigare satsat på att marknadsföra sig i print och utomhus men har nu ökat sina satsningar i digitala kanaler – för att nå bredare målgrupper. ”Vi ser att den yngre generationen vill ha ett mer varierat och föränderligt utbud”, säger Karin Wickberg, marknadschef på NK.
Månadens content
När vården varit ansträngd är det många som valt bort att gå på rutinkontroller för sina bröst och sin pung. För att uppmuntra dem att kolla sig själva lanserade Wenderfalck och Apotek Hjärtat en bröst- och pungmeditation, en meditation som tusentals tog till sig. Nu vinner de Månadens content.
Helgintervjuer
Pandemin slog hårt mot den fysiska handeln och NK tappade var fjärde krona i försäljning. Lagom till att Sverige öppnar igen börjar varumärket kommunicera. För Resumé berättar marknadschefen Karin Wickberg om ✓ hur varumärket drar nytta av det historiska arvet ✓ strategin för e-handeln som digitalt kommunikationsmedel ✓ padelsatsningen på taket ✓ synen på Amazon.
Affärer
Lyko, Webhallen och Sparnet är tre handlare med förhoppningar om försäljningsrekord under Black Week. Andra marknadschefer Resumé pratar med väljer en försiktigare väg på grund av pandemin. ”Många svenskar är trötta på kampanjfokus kring den här typen av shoppingdagar”, säger Netonnets Carola Tiberg.
Varumärke
Emballage, kartonger, påsar, papper och tidningar. Årets julskyltning på NK är skapad av överblivet material från varuhuset. ”I årets skyltfönster får vi se granar gjorda av vita presentförpackningar, djur och skogsväsen tillverkade av returpapper och emballageplast har blivit magiska snöflingor”, säger Cilla Winbladh från JoAnnTan Studio som formgivit skyltningen.
Opinion
Med anledning av klimatförändringarna vore det bra att dra ner på konsumtionen. Det kanske låter knepigt med alla frestelser där ute, men kommer bli betydligt lättare i framtiden. De som ska ordna den saken är varken Konsumentverket eller Skatteverket utan märkligt nog Sveriges fastighetsägare, skriver Håkan Olofsson och Erik Huss.
Karriärsöndag
På JoAnn Tann Studio var Kia Lublin, Saba Gedda, Cora Hamilton och Elin Skogkvist bland annat med och skapade NK:s berömda skyltfönster. Med den nya designbyrån Ray Atelier vill de hjälpa varumärken att stärka sin fysiska dimension.
Nyheter
Allmänheten uppmanades komma och titta på när influencern Michaela Forni och stylisten Selam Fessahaye med sällskap skulle äta lunch i NK:s skyltfönster. Nu ställer varuhuset in aktiviteten som skulle äga rum på fredagen efter kritik.