Förpackningar med fredagskänsla skapar förväntanDesignindexIdentity Works bytte ut samtliga element på OLW:s chipspåsar förutom logotypen, trots det lyckades man behålla igenkänningen. För det tar man hem den fjärde omgången...11 December 2019, 15:14
Volt dubblar vinstenNyheterVolt visade en stark tillväxt under 2018. Vinsten mer än fördubblades i jämförelse med året dessförinnan.19 Augusti 2019, 08:02
Livet efter "fredagsmys" – så ska OLW hitta tillbaka till rötternaReklamVolt har hjälpt OLW att fasa ut det klassiska "fredagsmys". Med "Livet med en nypa salt" vill OLW positionerar sig som ett alternativ till en...12 November 2018, 12:05
OLW väljer VoltByråvalEfter en omfattande byråupphandling väljer OLW Volt som ny reklambyrå.21 Mars 2018, 09:33
Brandkåren släckte OLW:s "rykande" reklamskyltReklamBrandkåren rycker vanligtvis ut och gör viktiga samhällsinsatser. På torsdagsmorgonen blev det dock lite fel när de försökte släcka OLW:s "rykande" reklamskylt.2 Mars 2017, 13:07
Mer fredagsmys av OLW: Här är nya reklamfilmernaReklamI dag är det återigen dags för fredagsmys. Det firar OLW genom att släppa några nya filmer i det nio år gamla reklamkonceptet.15 Juli 2016, 10:04
OMD växerFolk på vägKommunikationsbyrån startar ett fjärde kundteam och knyter därför till sig nya krafter bland annat från IUM, Adon och Starcom.8 Juli 2016, 11:09
OLW förlorar kampen om ”Fredagsmys”ReklamOLW förlorar kampen om "Fredagsmys" – den slogan som snacksföretaget har använt i sin reklam sedan 2009.7 Juli 2015, 12:02
OLW lanserar fredagsmys 2.0ReklamSuccékonceptet får ny tappning. I OLW:s nya reklamfilm flyttas fokus från vardagsrummet till den lilla människans vardag och hjältehandlingar.19 Maj 2015, 09:36
JMW tar in politisk veteranPRAnnika Hiltunen går in som strategisk kommunikationsrådgivare på JMW. Hon kommer närmast från en roll som pr-konsult på Westander, men har nära tretton års erfarenhet...6 December 2013, 08:13
Nu är det dags för (nytt) fredagsmysReklamÅkestam Holst tycker att fredagsmys är den bästa stunden på veckan. Det tar byrån fasta på i de nya filmerna för kunden OLW.24 Maj 2013, 08:34
Tar upp kampen med fredagsmysReklamEstrellas marknads- och säljorganisation flyttar hem till Göteborg. I samma veva väljs Start Communication som ny huvudbyrå: – De visade kreativ höjd och förståelse för hela...18 Juni 2012, 15:24
Fredagsmyset är tillbakaReklamOLW fortsätter på det vinnande fredagsmys-spåret i årets kampanj. Här är den helt nya reklamfilmen signerad Åkestam Holst.27 April 2012, 05:22
OLW lockar med krispmaskinNyheterOLW drar på turné för att lansera sina nya majschips. Med sig har man en Crunchometer: en maskin chips där förbipasserande kan testa krispljudet i en...21 Oktober 2011, 13:32
"Fredagsmyset är veckans höjdpunkt"ReklamOLW:s chipsutdelning vid t-banan i Stockholm blev en stor succé. Resume.se har snackat med OLW:s Sverige-chef för att kolla vilken relation han har till Fredagsmys.13 Maj 2011, 14:48
Nu svämmar nätet över av chipsräknareWebbPrishöjningen på SL-kort jämfördes med priset på chips av finanslandstingsrådet Torbjörn Rosdahl (M). Nu har flera sajter med ”chipsräknare” ploppat upp.13 Maj 2011, 12:06
OLW:s chipssuccé i morseReklamOLW delade ut chipspåsar till SL-resenärerna för att rädda fredagsmyset. De 500 påsarna tog slut i en rasande fart. – Om vi skulle göra om det...13 Maj 2011, 09:15
OLW räddar SL-resenärernas fredagsmysReklamFinanslandstingsrådet Torbjörn Rosdahl (M) menade att SL-kortets höjning på 100 kronor motsvarar "tre påsar chips." Nu får han svar på tal – av chipstillverkaren OLW som...13 Maj 2011, 08:32
Fredagsmys årets kampanjReklamMys-segern: OLW och mediebyrån OMD tar hem Grand prix för Årets kampanj på Stockholm Media Week. OMD vinner även guld i samma kategori.6 Maj 2010, 14:16
Fredagsmys för JMWPRNu blir det fredagsmys på JMW – varje dag. Pr-byrån får chipsjätten OLW som kund.5 Maj 2010, 08:19
Är staten bästa annonsören?ReklamÄr staten en bättre annonsör än näringslivet? Det ser onekligen ut så när Stockholm Mediaweek idag presenterar de nominerade till Årets annonsör.30 Mars 2010, 09:32
Åkestam Holst satsar på FredagsmysReklamFredagsmys! Nu skruvar Åkestam Holst OLW:s nya reklamfilmer mot familjen. Med syfte att bli marknadsledare inom chips.12 Maj 2009, 13:24