Influencers, Youtuberaseri och e-postmarknadsföring – här är Resumé Insikts bästa artiklar 2019NyheterAnnonsörer intill vit makt-musik på Youtube, smygreklam i sociala medier och e-postinkorgar fulla av reklam. Här kan du läsa ikapp Resumé Insikts bästa artiklar från...28 Juni 2019, 09:14
Podd: Betala och bli populär – omdömessajtens affärsidé kritiserasPodcastBetala, samla in omdömen och få högre betyg. Detta är Trustpilots affärsidé. Men hur objektivt är det när det visar sig att betygen kan vara...13 Juni 2019, 08:17
Annonsörerna rasar mot Trustpilot: "Vilseledande"Resumé insiktOmdömen är missvisande. Det menar flera annonsörer som approachas av omdömessajterna. – Att påverka urvalet av respondenter påverkar trovärdigheten rejält, säger Blockets marknadschef Cecilia von Krusenstierna.13 Juni 2019, 07:44
Omdömessajtens affärsidé – högt betyg vid betalningResumé insiktBetala – och bli populär. Så ser affärsidén ut hos jämförelsesajten Trustpilot. Varumärken och konsumenter kan därmed ställa sig frågan: Finns det någon “trust” för...13 Juni 2019, 07:21
Vi jämförde 100 företag på omdömessajter – vem kan man lita på?Resumé insiktFöretag som är kanonbäst kan på nästa omdömessajt vara helt värdelöst. I vissa fall skiftar betygen med så mycket som fyra stjärnor på en femgradig...13 Juni 2019, 07:05