Annonsörerna kritiska till riktad reklam – men använder det ändåResumé insiktPersonaliserad marknadsföring funkar inte, enligt en ny framtidsrapport från Gartner. Resumés rundringning till svenska annonsörer visar att vissa är besvikna på riktad reklam – medan...11 December 2019, 12:32
Så utformas kreativ sponsring – tre inspirerande caseResumé insiktPolarbröd, SBAB och SJ har alla lyckats med sponsrings- och eventkoncept som gagnat både varumärket, rättighetsinnehavaren och målgruppen. Här är deras framgångsfaktorer.20 Februari 2019, 12:42
Facebook allt större maktfaktor under MelodifestivalenTVDiskussioner och "snackisar" i sociala medier under Melodifestivalen påverkar publikens åsikter om tävlingsbidragen, visar en ny studie.6 Februari 2015, 12:05
Bekräftat: Telenor byter till OmnicomMediaTelenor byter mediebyrå från Carat till Omnicom. Avtalet gäller såväl Telenor som Bredbandsbolaget: – Det ska bli spännande att få nya ögon på vad vi har...12 December 2012, 12:18
Nytt avhopp från DDBReklamI går avslöjade Resume.se att strategen Thomas Brenemark lämnar DDB. Nu kan Resume.se avslöja ytterligare en tung förlust för byrån: Patrik Söder går till Telenor.31 Augusti 2010, 08:15
DDB:s fakturor granskasReklamFörst lämnade Fritidsresor DDB. Anledningen: för höga kostnader och för dåligt resultat. Strax därpå hoppade resebyråns marknadschef Patrik Söder av och gick till – DDB. Nu har Fritidsresor...23 September 2009, 13:33
DDB värvar SöderReklamFritidsresors förre marknadschef Patrik Söder blir projektledare på DDB, som förlorade Fritidsresor till Scholz & Friends i våras. – Vi är jätteglada att Patrik börjar hos oss,...26 Augusti 2009, 18:57
DDB tappar FritidsresorReklamDDB tappar uppdraget för resejätten Fritidsresor. Istället väljer bolagets kommunikationsdirektör Scholz & Friends. Men beskedet till DDB skulle ha lämnats först idag klockan fyra i...18 Mars 2009, 13:04