Här hittar du samtliga artiklar, fördjupningar och analyser om Pepsi på resumé.se. Följ ämnet för att uppdatera dig i händelseutvecklingen om Pepsi.
Resumé insikt
Identity Works creative director Lisa Minogue om initativet som får henne att vilja mer av sig själv och hela branschen, peppen inför vad AI kommer att göra med hennes jobb samt betydelsen av att inte vara perfekt i veckans Resumé Insikt Q&A.
Kampanj
Soda stream gör om företagets symbol, färgpalett och webbplatser i vad de kallar för en ”360 graders ompositionering av varumärket”. Detta ska revolutionera dryckesindustrin: ”Vi glada över att kunna erbjuda våra kunder den perfekta upplevelsen av bubbelvatten”
Reklam
Pepsi gör en variant på ”Distracted Boyfriend” i annonser på sociala medier. För tre år sedan använde Bahnhof samma meme i en jobbannons som bedömdes vara sexistisk enligt Reklamombudsmannen i ett uppmärksammat beslut. ”Vi kan inte kommentera då det skulle kunna föregå en eventuell prövning”, säger Elisabeth Trotzig till Resumé.
Morgonsvepet
Mer av marknadsförares tid går åt till tidsrapportering, enligt en ny rapport. Facebook börjar dela med sig av vilka inlägg som syns mest på plattformen och Brynäs försöker rädda säsongens nya reklam. Det är några av nyheterna i morgonsvepet.
Morgonsvepet
Coronapandemin gör allt fler positiva till frilansarbete enligt ny undersökning, Pepsi satsar på e-handeln och legendariska modevarumärket Kenzos grundare död i covid-19. Det är några av nyheterna i morgonsvepet.
Nyheter
Twitter lanserar en varningsfunktion för makthavare som bryter mot plattformens regler, SVT anmäls till Granskningsnämnden för Josefin Nilsson-dokumentären och chefsdesignern bakom några av Apples mest ikoniska produkter lämnar.
Reklam
Fox har sålt sina sista reklamspotar för finalen i den amerikanska fotbollen – Super Bowl. Det genomsnittliga priset landar på 4 miljoner dollar för 30 sekunder, vilket kan jämföras med 3,8 miljoner dollar vid förra årets Super Bowl-final.
Reklam
Sebastian Larsson, det är svensken efterträder Fredrik Ljungberg hos Pepsi. I läskjättens kommande kampanj spelar den EM-aktuelle svensken en huvudroll, tillsammans med Jack Wilshere, Sergio "Kun" Agüero och DJ:n Calvin Harris Nu ska Pepsi ge Coca-Cola en rejäl match.
Reklam
Björn Ranelid och Blondinbella bildar idéjury i Pepsis kampanj ”Pepsi Refresh Project”.
Artisten September blir ambassadör för projektet, som genomförs i samabete med Fryshuset.
– Min förhoppning är att kunna bidra med den erfarenhet jag samlat på mig under åren, säger Petra ”September” Marklund, i ett pressmeddelande.
PR
När Fredrik Ljungberg, 33, bytte klubb – från Seattle Sounders till Chicago Fire – sa Pepsi upp reklamkontraktet med den före detta landslagsstjärnan. – Samarbetet avslutades på grund av att Chicago Fire stöttas av en konkurrent till Pepsi, säger Henric Byström, pr-chef på Carlsberg.
Nyheter
ANR bygger nästa Pepsi-kampanj kring den svenska fotbollsstjärnan som nu siktar på amerikansk come back. – Många vill också jämföra mitt val med Beckhams, men vi är två olika personer som lever helt olika liv, säger Fredrik Ljungberg till Resume.se.