”Att vara beroende av Facebook är som att ha en relation med djävulen”Resumé insiktKIT:s akilleshäl är att all data baseras på Facebook för att vidare optimera sitt flöde i just Facebook. Det är som att ha en relation...14 Februari 2018, 12:52
Effekt och räckvidd är två helt olika sakerOpinionDet är bra med debatt och dialog. Men, det är också bra om den har substans, bygger på välgrundad fakta och är korrekt. Och framförallt...17 November 2017, 16:01
Sveriges Annonsörer: Perfect Day sprider felaktigheter om poddvalutanOpinionPerfect Day Medias vd Felicia Lagerwall far med osanning om den nyligen lanserade poddvalutan, skriver Peter Mackhé på Sveriges Annonsörer.16 November 2017, 15:54
KIA + influencers = större relevansResumé insiktTailsweep är första influencernätverket att gå med i KIA-index.8 Mars 2017, 08:49
Influencers börjar redovisa sin trafik i KIA-IndexMediaEfter Schibsteds avhopp förstärks mätvalutan av influencernätverket Tailsweep med över 100 nya sajter.6 Mars 2017, 15:21
Så ska KIA-Index se till att fler sajter inte hoppar avMediaSveriges Annonsörers Kia-Index-chef Peter Mackhé kommenterar Schibsteds beslut att dra sig ur valutan och berättar om vilka uppdateringar som kommer att göras under nästa år.29 December 2016, 08:25