Wenderfalck blir Polarbrödsgruppens nya pr-byråByråvalDen familjeägda brödjätten från norr har hittat sin nya pr-byrå – valet faller på Wenderfalck.29 April 2020, 11:32
Kartläggning: Här är diskrepansen mellan folkets och branschens favoritreklamResumé insiktNär folket själva får välja sin favoritreklam är en sak tydlig: många av kampanjerna som får högst poäng kommer aldrig någonsin att vinna Guldägg. Inga...19 Februari 2020, 15:01
Så utformas kreativ sponsring – tre inspirerande caseResumé insiktPolarbröd, SBAB och SJ har alla lyckats med sponsrings- och eventkoncept som gagnat både varumärket, rättighetsinnehavaren och målgruppen. Här är deras framgångsfaktorer.20 Februari 2019, 12:42
Perfect Fools och Polarbröd med sin första kampanjReklamI slutet av förra året knöts samarbetet mellan Perfect Fools och Polarbröd. Sedan dess har parterna genomfört ett stort varumärkesarbete – och nu kommer deras...3 Oktober 2018, 08:52
Polarbröd väljer Perfect FoolsByråvalEfter att under hösten ha genomgått en pitch väljer Polarbröd Perfect Fools som kommunikationspartner.8 December 2017, 09:20
Polarbröd tar hjälp av naturens krafterReklamI en kampanj från Volt berättar Polarbröd att de nu bakar hela sitt sortiment med förnybar energi från fyra egna vindkraftverk.23 April 2015, 14:57
Polarbröd tar in GraylingByråvalGrayling har gjort klart med en ny kund: Polarbröd. Uppdraget rör främst de svenska och norska marknaderna.11 Februari 2015, 12:08
Oh My, vilken it-satsningReklamContent- och digitalbyrån Oh My plockar in Polarbröds it-chef – Erik Viklund. Han blir ytterst ansvarig för att leda byråns satsning på en Episerveravdelning.22 Augusti 2014, 15:07
Polarbröd söker spänning med VoltReklamI början av maj avslöjade Resumé att Saatchi & Saatchi riskerade att tappa en mångårig kund sedan Polarbröd valt att gå ut i pitch. Nu...27 Maj 2013, 12:56
Saatchi riskerar tappa PolarbrödReklamPolarbröd går ut i en reklambyråpitch. Upphandlingen ska vara klar till sommaren. Företagets nuvarande huvudbyrå är Saatchi & Saatchi, Stockholm.3 Maj 2013, 11:49
Saatchi vill att Polarbröd används som wrappReklamSaatchi & Saatchi har tagit fram en ny kampanj där man vill locka människor till att använda tunnbröd på nya sätt. Fokus ligger ...7 Juni 2012, 06:13
”Rulla, snitta, vik och wrappa”ReklamPolarbröd och reklambyrån Saatchi & Saatchi har skapat ett nytt koncept för tunnbrödet. – Vi visar mångfalden i användningsområden genom att lyfta fram inspirerande recept;...4 Juni 2012, 09:44
Avslutar säsongen med ny kundReklamFamiljeföretaget Polarbröd har valt Saatchi & Saatchi, som sin huvudbyrå. Byrån har redan börjat jobba med uppdraget. – Vi hade vår första workshop nu i veckan så...2 Juli 2009, 08:10