Pressbyrån gör designmässigt omtag - siktar på människor i rörelseDesignPressbyråns nya designbyrå Super tuesday fasar ut det blåa i Pressbyråns förbrukningsmaterial och ger det en mer sober utformning.7 September 2020, 09:24
Åkestam Holst jublar med ”Hesa Fredrik”TävlingLarmet tjöt, MSB rasade och nu har Åkestam Holst fått Guldägg i audiokategorin för att man bjöd in till trefika på Pressbyrån med hjälp av...29 Maj 2020, 12:33
Pressbyrån lyfter betydelsen av pressfrihet i coronatiderKampanjPressbyrån slog ett slag för pressfriheten i samband med Världsdagen för Pressfrihet i går den 3 maj.4 Maj 2020, 10:21
Pressbyrån introducerar en ny karaktär i luciatåget – lussekattenPRDe närmsta veckorna kommer kunder kunna köpa en fullkittad lussekattsdräkt hos Pressbyrån.3 December 2019, 13:49
Pressbyrån skojar med influencertrendenPRKanelbullens dag fyller 20 år och har blivit ett alltmer konkurrensutsatt sammanhang med nya mer eller mindre innovativa grepp. I år har Pressbyrån tagit fram...26 September 2019, 13:18
MSB rasar mot Pressbyråns kampanj: "Högst olämplig"ReklamFörra veckan "kapade" Åkestam Holst och Pressbyrån larmsignalen "Hesa Fredrik". Nu får de kritik från Myndigheten för samhällsskydd och beredskap, MSB, som anser det vara...10 Juni 2019, 13:25
Pressbyrån kapade "Hesa Fredrik" – bjöd in till nationellt tre-fikaReklamI går ljöd "Hesa Fredrik" som vanligt över hela Sverige. Pressbyrån passade på att utnyttja larmsignalen som ett startskott för deras gemensamma tre-fika.4 Juni 2019, 07:14
Rabatt på kaffe ska minska antalet engångsmuggarReklamHåll Sverige Rent, Pressbyrån och 7-Eleven ska tillsammans minska förbrukningen av engångsmuggar i kampanjen "Hejdå engångsmugg".23 April 2019, 09:22
Ny marknadschef på conveniencejättenFolk på vägReitan Convenience Sweden AB kontrollerar bland annat Pressbyrån och 7 Eleven-butikerna. Nu tar AnnaMaria Carnemark över som marknadschef på bolaget.28 December 2018, 11:21
Mörk Bamse-novell pryder Stockholms t-bana i CSR-projektReklamIdag lanseras en kampanj av Pressbyrån, där Stockholms t-bana bekläs med en omarbetat novellversion av Bamseserien "Nina i knipa".22 Oktober 2018, 12:58
Aggressivt när Pressbyrån skildrar hungerReklamPressbyrån vill att kunderna ska lära känna sin hunger genom en ny kampanj.20 Mars 2018, 08:37
Pressbyrån i modesamarbete med BACKNyheterUnder Stockholm Fashion Week kommer Pressbyrån förvandlas till Modebyrån som en del av butikskedjans samarbete med BACK.12 Januari 2018, 08:37
Pressbyrån gör musikvideo om lussekatterMedievalNära inpå luciadagen nästa vecka släpper Pressbyrån en R'n'B-inspirerad musikvideo som hyllar nybakade lussekatter. Musikvideon utspelar sig i en vanlig Pressbyråbutik som sedan förvandlas.6 December 2017, 10:56
Pr-succé för Pressbyråns lussekorvPRAtt kombinera udda livsmedel brukar generera stort genomslag. Så även när Pressbyrån lanserade sin nya innovation: lussekorven.30 November 2017, 09:51
Därför är Metros etta fylld av ”fake news” i dagMediaPå Pressfrihetens dag väljer Pressbyrån och Metro att manifestera det fria ordet.3 Maj 2017, 08:43
Blankspot Project lanserar ny poddMediaBlankspot Project lanserar "Presspodden" i samband med Pressfrihetens dag. Podden är ett samarbete med Pressbyrån.2 Maj 2017, 07:58
Korv- och bullspel lockar unga – men engagerar inte socialtResumé insiktEtt varumärkes högsta dröm måste väl vara att få människor att jaga ens logotyp. Pressbyrån har bokstavligt talat lyckats med det. Deras korvspel ledde...16 Mars 2017, 10:35
Pressbyrån byter namn för att stilla julstressenMedieval"Känn ingen pressbyrån" är tänkt att lindra julångesten och samtidigt marknadsföra kedjans utbud.8 December 2016, 10:48
Därför låter Metro Pressbyrån censurera förstasidanMediaI dag censurerar Pressbyrån hela Metros förstasida i ett statement på Pressfrihetens dag. Chefredaktören Eric Ljunggren förklarar varför de låter sig bli överstrukna.3 Maj 2016, 08:16
Pressbyrån tar strid mot vuxnas humörsvängningar: ”Behöver mellis”ReklamDe flesta föräldrar kan säkert skriva under på att de ibland tappar besinningen. Nu lanserar Pressbyrån kampanjen "Vuxna behöver också mellanmål" – ett upprop från...20 April 2016, 12:27
Pressbyrån hyllar pressfrihetenMedievalPressbyrån slår ett slag för Pressfriheten på Pressfrihetens dag. Det manifesteras genom annonser i DN, GP och Sydsvenskan.30 April 2015, 15:36
Ett vinnande nyårslöfteReklamFör de flesta av oss brukar nyårslöften sällan vara vinnande. Men för Åkestam Holst och Pressbyrån är det annorlunda. De vinner Guldägg i kategorin Tidningsannonsering.29 April 2015, 10:19
Åkestams bullknep för PressbyrånReklamLyckokakor på kinarestauranger är en klassiker. Nu lanserar Pressbyrån, med hjälp av reklambyrån Åkestam Holst, en egen variant – lyckobullar.11 September 2014, 21:29
”Bedrägligt beteende från Pressbyrån”ReklamReitan-ägda Pressbyrån lovade att sluta marknadsföra onyttiga produkter i sin ÅkestamHolst-signerade kampanj. Senare visade det sig vara ett reklamjippo. CSR-experten Per Grankvist skräder inte orden. –...24 Januari 2014, 14:20
”Vi ser en ökad försäljning av specialmagasin”MediaPressbyrån hävdar att snacket om tidningsdöd är överdriven. Man ser en ökad försäljning av ambitiösa specialmagasin. Enligt Sifos Orvesto-undersökning lägger svenskarna mer tid på att läsa...22 November 2013, 09:28
Trance Dance i Pressbyråns nya reklamkonceptReklamI Pressbyråns nya reklamfilmer dyker den kultförklarade 80-talsgruppen Trance Dance upp. Reklamkonceptet "Vad behöver du i dag?" är utvecklat av Åkestam Holst.18 Oktober 2013, 08:12
Pressbyrån kommer ut under Pride-festenPRPressbyrån gör ett okonventionellt namnbyte under Stockholm Pride. I samband med festivalen kommer kedjans skyltar att bytas ut till "Bögbyrån", "Flatbyrån", "Queerbyrån" och "Homobyrån".25 Juli 2013, 14:25
Nya förpackningar lyfter snabbmatDesignMed nya förpackningar från BVD vill 7-Eleven och Pressbyrån i Sverige lyfta fram sitt snabbmatssortiment.8 Juli 2013, 07:59
Åkestams nya reklamkoncept för PressbyrånReklamPressbyrån vill visa sin betydelse i kundernas vardag. Till sin hjälp har man tagit reklambyrån Åkestam Holst som utvecklat det nya konceptet "Vad behöver du...3 Juni 2013, 09:59
Ett hett bevis – färskhetsstämpel på Pressbyråns lussekatterReklamPressbyrån lanserar ett färskhetsbevis, en tidsstämpel, som gräddas in direkt på lussekatten genom att ändra på bakplåtarna.6 December 2012, 10:43
Pressbyrån fortsätter satsa på mellanmålReklamPressbyråns satsning på mellanmål fortsätter. Den här gången är det dock inte butikerna utan istället produkterna som får byta namn.10 Oktober 2011, 10:19
Facebook försvårar för PressbyrånReklamPressbyrån skulle dela ut 10 000 koppar kaffe med hjälp av Facebook Places. Tre veckor senare är kaffet fortfarande inte slut. – Vi hade problem med Facebook...4 Mars 2011, 06:36
"GPS-marketing är mycket intressant"ReklamIgår lanserade Pressbyrån sin kampanj där man belönade kunderna via Facebook Places. Även Gina Tricot har börjat utnyttja tjänsten i sin marknadsföring. – GPS-marketing överlag är mycket...8 Februari 2011, 09:13
Pressbyrån lanserar mobila kuponger via Facebook PlacesReklamPressbyrån blir först i Sverige med att belöna sina kunder på Facebook Place. Idag startar man lanseringen av tjänsten med att ge bort 10 000...7 Februari 2011, 11:01
Lussesuccé för PressbyrånReklamPressbyrån gick ut i en stor kampanj för sina lussekatter i julas. Den visar sig nu ha varit en stor framgång.17 Januari 2011, 15:01
Pressbyrån släpper lussekalenderReklamEn lussekalender och varma lussekatter på reklamplats. Pressbyrån storsatsar inför jul och Lucia.30 November 2010, 08:47
The Ark blir magasinReklamRockgruppen The Arks nya album ”In full Regalia” kommer att säljas på ett nytt sätt. Förutom skivan får köparen även ett magasin.29 Mars 2010, 09:15
Rasar mot PressbyrånReklamPressbyråns nya mellanmålsprofil, skapad av Åkestam Holst, har retat gallfeber på organisationen Sveriges Konsumenter. Nu går Louise Ekström, kommunikationsansvarig, till storms mot kampanjen.10 Mars 2010, 15:04
Pressbyrån blir mellisbyrånReklamÅkestam Holst byter namn på Pressbyrån. I tre veckor ska den heta Mellanmålsbyrån.2 Mars 2010, 12:50
Åkestam Holst tar hem PressbyrånReklamPressbyråns pitch är över. Åkestam Holst gick segrande ur striden om världens minsta varuhus. Avtalet skrevs nu i veckan.28 Oktober 2009, 12:54
"Ett stort trendbrott"NyheterNär många tidskrifter får se upplagorna dala finns det en kategori som går åt motsatt håll. För första gången har en tidskrift inriktad på historia tagit...18 Maj 2009, 06:24