Désirée Maurd: Glädjande att hållbarhetskommunikationen fortsätter ta för sigResumé insiktI Resume Insikts Q&A imponeras Hedvigs nya kommunikationschef Désirée Maurd av Klarna och Postnord och gläds åt att hållbarhetskommunikationen fortsätter – trots pandemin.1 December 2020, 15:51
Jim Carlberg: Annonsörer gör för mycket skräp, helt enkeltResumé insiktTres marknadschef Jim Carlberg uppmanar företag och byråer att ta större ansvar för att skapa kommunikation som underhåller och berör. Dessutom följer han utvecklingen kring...21 Oktober 2020, 12:57
Lina Eklund: ”Våga vägra vanilj”Resumé insiktValentin Experience nya pr-specialist Lina Eklund hyllar möjligheterna med Linkedin och vikten av att bygga ett starkt personligt varumärke i Resumé Insikts Q&A. Dessutom uppmanar...14 Oktober 2020, 13:37
Mimmi Arndt: ”Är väldigt trött på kommunikation från den finansiella sektorn”Resumé insiktI Resumé Insikts Q&A inspireras Anyfins marknadschef Mimmi Arndt av Apples legendariska reklam, uttråkas av kommunikation från finanssektorn och spanar om att kreatörer skulle må...23 September 2020, 09:30
Johan Ydring: Otroligt tröttsamt med alla ”vi är på din sida under krisen”-filmerResumé insiktJohan Ydring, tidigare marknadschef på Tui och numera vd på Laget.se, stör sig på den generiska coronakommunikationen och hoppas på humorns comeback i Resumé Insikts...24 Juni 2020, 12:28
Titta in i Anitha Clemences telefonResumé insiktI Resumé Insikts Q&A hyllar Anitha Clemence, nytillträdd marknadschef på Kids brand store, varumärken som tar vara på tristessen i coronatider och efterfrågar ”supertrams eller...20 Maj 2020, 11:18
Hans Sydow: Myndigheterna har misslyckats i kommunikationen kring coronaResumé insiktHans Sydow om hur myndigheterna måste bli tydligare, hur Burger King inte kan utvecklas efter mögliga burgaren – och influencers i fritt fall.1 April 2020, 15:21
Nicole Kavander: ”Fantastiskt att se utvecklingen kring inkludering”Resumé insiktNicole Kavander, tidigare Creuna och ny på Another State, inspireras av Rihannas sminkvarumärke Fenty Beauty, plockar fram de bästa kampanjer inom inkludering – och tipsar...19 Februari 2020, 15:23
Susanne Johansson: ”Vi behöver mer knäppa kampanjer i Sverige”Resumé insiktNord DDB:s pr-chef Susanne Johansson älskar Four season condoms senaste kampanj, tycker att det slarvas med influencerkampanjer – och ser dum-kul göra comeback. Här är...5 Februari 2020, 11:05
Fredrik Sundqvist: ”Kampanjen som väcker känslor just nu”Resumé insiktFredrik Sundqvist, prisbelönt copywriter på Garbergs, inspireras av Don't Retire Kid, kollar på Jockiboi och berättar om varifrån han får sin inspiration.29 Januari 2020, 10:02
Linda Elers: ”Branschen lider av bristen på humor”Resumé insiktLinda Elers, creative director på M&C Saatchi, går inte igång på coola techbolag – istället sneglar hon på Oatly –, uppmanar branschen till humor och...20 November 2019, 10:19
Axel Bringel: ”Så förändrar butiksdöden den faktiska affären”Resumé insiktAxel Bringel på Burson Cohn & Wolfe imponeras av Call of Duty storytelling, spanar på hur kedjorna försöker ta sig ur butiksdöden och berättar var...6 November 2019, 10:17
Madeleine Lithvall: ”Klimaträdsla är en intressant trend”Resumé insiktMadeleine Lithvall är sedan tre månader tillbaka kreativ chef på Belong Agency. I sin spaning för Resumé Insikt berättar hon om klimaträdsla bland varumärken och...30 Oktober 2019, 08:59
Pontus Formgren: "Ölavtalet känns osmaklig och omodern"Resumé insiktPontus Formgren, ny strateg och projektledare på Redgert Comms, är inget fan av Åkestam Holsts "Ölavtalet", gillar Oatlys bråk med Arla – och frågar sig...16 Oktober 2019, 06:16
Ebba Körlof Sundberg: "Skämspåsarna för klimatet bäst just nu"Resumé insiktPlastpåsarna som gör att du får skämmas när du bär hem varorna – en aktivering som gjort avtryck på riktigt. Det säger Ebba Körlof Sundberg,...17 Juni 2019, 08:03
Gül Heper: Här är en utmaning till resebranschenResumé insiktGül Heper, som nyligen lämnade HiQ för att hoppa på rollen som business design principal på BBH Stockholm, utgår från kundupplevelsen och uppmanar resebranschen att skapa...21 Maj 2019, 16:16
Cecilia Meller: Företagen tvingas nu att sticka ut hakanResumé insikt– Som en efterdyning av den värderingsstyrda kommunikationens glansår tvingas företag nu sticka ut hakan – och trotsa rädslan att förarga, säger Kärnhusets nya vd...30 Januari 2019, 15:07
Katharina Sand: Tänk ett steg längre innan ni gör en BanksyResumé insiktIbland kan det vara minst lika strategiskt att avstå från att hoppa på något om det inte tillför något för varumärket. Exempelvis alla mer eller...29 Oktober 2018, 12:28
Cassandra Lindblom: "Så trött på olönsam trafik – börja mäta ROI!"Resumé insikt"Ifrågasätt luftslottet sidvisningar – och bli duktiga på att mäta ROI i tider med begränsade resurser", säger uppmanar Bonnier Magazines & Brands Cassandra Lindblom, som...29 Augusti 2018, 08:20
Linda Zoumas: "Ska bli spännande att se hur stort Instagram shopping blir"Resumé insiktBonnier News produktchef Linda Zoumas ser fram emot Instagrams kommersiella utveckling – men kommer funktionerna göra att tjänsten blir lite för mycket av allt?...26 April 2018, 09:16
Per Danielson: "De som investerar i AI får ett rejält försprång"Resumé insiktPer Danielson ser med nyfikenhet på mediejättarnas satsningar på analytics och big data, hur AI förändrar medieföretag – och tipsar om de mest intressanta sajterna.25 April 2018, 05:50
Medietrenderna som växer 2018Resumé insiktResumé Insikt summerar medieåret 2017 och blickar framåt. Här är de mest intressanta bolagen, trenderna och fokusen.18 December 2017, 14:06
"Medierna bör lära av streamingtjänsternas paketering"Resumé insiktCafés chefredaktör Jonas Terning om hur det hyperlokala medierna möter målgruppen men saknar pengarna, var han hämtar inspiration – och varför Fördomspodden Live lagts på...18 December 2017, 10:10
"Så blir framtidens e-handel för mediehus"Resumé insiktFlera medieföretag har bränt sig på för tidiga e-handelssatsningar, säger LRF Medias affärsutvecklingschef Johan Svensson och pekar på en lösning.9 November 2017, 13:24
"Jag störs av att behöva vara för interaktiv – har i princip inga flashar"Resumé insiktKänd twittrare skeptisk till konversationsgränssnitt som chatbots och röstassistenter – följer Axios med stort intresse. IDG:s nya chefredaktör Marcus Jerräng säger vad han tycker.27 Oktober 2017, 13:33