World Economic Forum: De blir reklammarknadens vinnare i krisenMakroFörändrade konsumentbeteenden, minskade budgetar och ett ökat intresse på nätet. World Economic Forum har sammanställt hur reklamindustrin har påverkats av coronaepidemin – och vem som...10 Juni 2020, 09:07
Därför dumpar Adidas all tv-annonseringMedievalAdidas kommer framöver fokusera på annonsering i digitala kanaler och hålla sig borta från tv-reklam. "Digitalt engagemang är allt för oss", säger vd:n Kasper Rorsted...16 Mars 2017, 13:42
När feeling blir till hybris – här är nya Pantamera-konceptetReklamReturpack valde ANR BBDO efter fem år hos Granath Havas. Nu kommer nya Pantamera-konceptet att rullas ut i tv och digitalt. Får du också hybris...2 Maj 2016, 09:40
IRM: Högtryck för reklam 2016MedievalReklaminvesteringarna ökar med 4,2 procent i år och når nytt all time high. Det spår IRM i sin reviderade prognos.15 Mars 2016, 10:23
”Jag är fri från skit”HelgintervjuerSofia Myrevik avslutar en 16 år lång resa på Prime. För Resumé berättar hon om chefsrollen, sorgen efter två avlidna kollegor och den först oväntade...22 Januari 2016, 16:05
Trump ska satsa minst 17 miljoner på reklam - per veckaPRDonald Trump hårdsatsar på annonsering inför primärvalen i USA i början av nästa år. Närmare bestämt minst 17 miljoner kronor per vecka.30 December 2015, 09:18
Lidl kopierar Nobelfesten - för vanligt folkPR260 servitörer och 50 kockar under ledning av Titti Qvarnström. Det blir verklighet ikväll när Lidl bjuder in 1300 personer till sin egen Nobelfest på...10 December 2015, 15:42
Kraftigt ras för kvällspressenReklamMedieinvesteringarna, förmedlade via Sveriges Mediebyråers medlemmar, ökade i november med 9,4 procent jämfört med samma period föregående år. Men print, i synnerhet kvällstidningarna, faller tungt...8 December 2015, 08:16
Belönas med luktande storyPRThe Honest Kitchen lanserar idag en sagobok för vår fyrbenta vän hunden. Det speciella? När hunden river på papperet doftar det pumpa och pepparmint.10 November 2015, 15:16
”Vi skulle aldrig tala om hur mycket som är lagom att dricka”HelgintervjuerChristina Luttropp Voquer har roddat IQ:s varumärke i över åtta år med målet att få människor att lyssna. I helgintervjun berättar hon om IQs strategier...30 Oktober 2015, 08:08
”Jag reflekterade i månader över livet”MediaPetronella Panérus är nytillträdd vd på Åkestam Holst. För Resumé berättar hon om den oroliga barndomen, viljan att vara ensam och om hur hon ska...16 Oktober 2015, 15:31
Prognos: Mobilreklam går om tidningsannonsering nästa årMedievalMobilreklamen kommer att gå om annonsering i dagstidningar nästa år. Det visar en färsk prognos från ZenithOptimedia.15 September 2015, 07:11
Stadium promotar barnidrott med Kevin WalkerPRSportkedjan Stadium vill uppmuntra skolungdomar till att börja idrotta och inleder initiativet Aktivitetsväskan. Satsningen frontas av fotbollsspelaren Kevin Walker.9 September 2015, 10:33
”Dressmann-reklamen en flipp – varumärket vinner på detta”ReklamAll reklam som testar nya grepp och ifrågasätter normer är bra för branschen, säger reklamforskaren Nina Åkestam. Dressmann vinner på draget.8 September 2015, 12:15
IRM: Nästa år blir det festMedieval2016 kommer reklammarknaden att slå rekord med en omsättning på över 33 miljarder kronor. Det spår IRM i sin nya prognos.28 Maj 2015, 12:17