Här hittar du samtliga artiklar, fördjupningar och analyser om Sofis Mode på resumé.se. Följ ämnet för att uppdatera dig i händelseutvecklingen om Sofis Mode.
Dagspress
I morse gick Aftonbladet ut med att 30-40 tjänster försvinner på tidningen. Medarbetarna informerades på ett möte som hölls 09.30. – Det är för tidigt att säga vilka eller hur många medarbetare som berörs. Men det är klart att det väcker oro och frågor, säger Aftonbladets publisher Jan Helin.
Dagspress
Aftonbladets sparkrav innebär att 30-40 tjänster försvinner och att produktionen av vissa featurebilagor läggs utanför huset. – Det påverkar människor jag jobbat med väldigt länge och som gör ett fantastiskt jobb. Det är självklart jättetråkigt, säger Anna Kult, featurechef på Aftonbladet.
Media
(UPPDATERAD) Resumé kunde nyligen rapportera att mellancheferna lever farligt på Aftonbladet och att ledningen vill skära bort 30 tjänster i sin nya plan. Aftonbladet ger nu beskedet att man tar bort 30-40 tjänster på redaktion- och affärssidan.
Media
Resumé kunde igår berätta att eliten inom modejournalistiken har deltagit i H&M:s nya podd H&M Audio Fashion Show inför lanseringen av designern Isaebel Marants kollektion. Resumés analytiker Olle Lidbom tycker att det hela är hårresande.
Cafés modechef Daniel Lindström hävdar att man inte har tummat på den journalistiska integriteten.
Media
Modebloggerskan tillika en av Sveriges ledande modeprofiler, Sofia Fahrman, går som tåget. Hennes bolag SOFI har visserligen minskat sin nettoomsättning från drygt 3,2 miljoner kronor förra året till strax över 3 miljoner kronor i år, men vinsten har ökat med 200 000 kronor till uppemot 1,4 miljoner kronor. Kassa och bank har stigit med cirka 1,6 miljoner kronor.
Media
Aftonbladets New York-baserade modeguru – Sofi Fahrman – har värvat sin kompis, supermodellen Caroline Winberg, till sin egen tidning Sofis Mode. – Det är självklart en fördel att de känner varandra, säger redaktören på Sofis Mode, Annica Lundbäck, till Resume.se.
Media
Bonnier Tidskrifter lägger ner Damernas Värld-titeln DV Man. Men Aftonbladet gör tvärtom – och satsar på manligt mode i en bilaga till Sofis Mode. – För oss är det här redan en bra affär, säger Sofis Modes redaktör Anna Kult till Resume.se.