FAB Media lanserar nysatsning – skrotar Solo och ShapeUp digitaltMediaFAB Media lanserar Baaam – en bred medietjänst för kvinnor mellan 20-35 år. Samtidigt skrotas Solo och ShapeUp som digitala varumärken.20 Februari 2017, 13:43
Magasinet Solo skrotasNyheterSolo läggs ned i pappersform – och Frida får kraftigt minskad utgivning. FAB Media anpassar sina varumärken för digital konsumtion.21 Oktober 2016, 11:27
Hela redaktionen på Solo lämnarMediaSamtliga fasta anställda på modetidningens redaktion har valt att sluta. Det är både tråkigt och smickrande enligt förlagets vd.12 Augusti 2016, 07:35
Frida förlag skrotar GlitterMediaFrida förlag lägger ned tidningen Glitter. Enligt uppgift till Resumé ska även Frida hänga löst för månadsutgivning.11 Januari 2016, 15:00
Frida minskar kostnaderna med fem miljonerNyheter(UPPDATERAD/Rättelse) Tjej- och kvinnotidskriftsförlaget Frida har haft ett bra år. Nettoomsättningen ligger på ungefär samma nivå som under föregående räkenskapsår – strax över 90 miljoner...4 December 2013, 12:41
HemlighetsmakerietNyheterFrida förlag släpper en ny tidskift till våren som skapas under tidningen Solos varumärke. Man väljer att säga A – men inte B.12 Januari 2011, 12:18