Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Här hittar du samtliga artiklar, fördjupningar och analyser om SOS Barnbyar på resumé.se. Följ ämnet för att uppdatera dig i händelseutvecklingen om SOS Barnbyar.
Reklam
SOS Barnbyar har med hjälp av Nord DDB tagit fram en interaktiv film där tittaren kan påverka hur framtiden för barn i utsatthet ska se ut. Initiativet "Play Your Part" är ett sätt för SOS Barnbyar att visa hur vi kan göra skillnad för barns rättigheter.
Resumé insikt
Det brukar gå i raketfart i techbranschen. Men inte i de smarta högtalarnas värld. Nej, här är det marginellt bättre men fortfarande ganska bedrövligt. Vad hände? Resumé Insikt reder ut och pratar med varumärkena som gav sig in i leken.
Reklam
DDB har inlett ett samarbete med mäklarstjärnan Fredrik Eklund, som driver Eklund Stockholm New York, ESNY. Det är DDB:s första kampanj för SOS Barnbyar där man ska sälja hem för 450 kronor till förmån för föräldralösa barn.
Reklam
Alladin-asken har använts av svenskar i 75 år och nu kommer asken med en personlig hälsning för första gången – du kan välja mellan att låta Ernst Kirchsteiger hälsa God Jul eller spela in en personlig hälsning till mottagaren – ett "Alladinogram". Aladdin skänker en gåva till SOS Barnbyar för varje inspelad och visad hälsning.
Helgintervjuer
Jessica W Sandberg, pr-ansvarig på SOS Barnbyar, har både vunnit Guldägg och hamnat mitt i mediestormar. För Resumé berättar hon om att bli "kastad under bussen" av Rädda Barnen och bli jagad av Janne Josefsson, om den svåra uppväxten i Piteå och drömmen om att bli nästa Gry Forsell.
Reklam
Maria Ziv – tidigare marknadschef på VisitSweden och numera global varumärkes- och kommunikationschef på Oriflame – tar plats i styrelsen för SOS Barnbyar. – Jag blev glad och smickrad när jag fick frågan av valberedningen, säger hon till Resumé.
Reklam
Hjälporganisationen SOS Barnbyar placerade en tunnklädd pojke vid en busshållplats i Oslo. Tanken var att skapa uppmärksamhet kring konflikten i Syrien och dess kalla vintrar. Kampanjen har till och med fått Oslos borgmästare att hylla den.
Reklam
I den nya boken "Affärsaktivisten" uppmanar SOS Barnbyar till krafttag inom hållbart företagande och socialt ansvar. Den har gjorts i samarbete med contentbyrån Spoon och är en del i ett större samarbete som även innefattar tidningar och filmer.
TV
På måndag är det premiär för "SOS Uppdraget" på TV4 där tittarna kan följa SOS Barnbyars kändis-ambassadörer på deras resa i Ghana. – Tv har som bekant en otrolig sprängkraft och nu visar vi verklighetens fula baksida genom en kommersiell, och mottagarvänlig, kanal, säger Elisabet Stahlenius, kommunikationschef SOS Barnbyar till Resumé.