Susanne Johansson: ”Vi behöver mer knäppa kampanjer i Sverige”Resumé insiktNord DDB:s pr-chef Susanne Johansson älskar Four season condoms senaste kampanj, tycker att det slarvas med influencerkampanjer – och ser dum-kul göra comeback. Här är...5 Februari 2020, 11:05
Linda Elers: ”Branschen lider av bristen på humor”Resumé insiktLinda Elers, creative director på M&C Saatchi, går inte igång på coola techbolag – istället sneglar hon på Oatly –, uppmanar branschen till humor och...20 November 2019, 10:19
Madeleine Lithvall: ”Klimaträdsla är en intressant trend”Resumé insiktMadeleine Lithvall är sedan tre månader tillbaka kreativ chef på Belong Agency. I sin spaning för Resumé Insikt berättar hon om klimaträdsla bland varumärken och...30 Oktober 2019, 08:59
Rapport från öknen allt annat än ökenReklamÅkestam Holsts Adam Reuterskiöld som precis avslutat jurydiskussionerna i Dubai Lynx rapporterar från en festival som spänner från avlägsna ökendyner till världens högsta byggnad.15 Mars 2019, 10:28
Dags för kommunikationsbranschen att skapa värde – på riktigtMediaSvenska marknadsförare har tappat storyn och möjligheten att utveckla kunden, produkten och affären. Branschen måste börja arbeta på ett annorlunda sätt för att förvalta kreativiteten,...29 November 2018, 13:30
I reklamen ska den aktiva mannen få den passiva kvinnan att njutaReklamReklambranschen repeterar stereotypa könsroller där den aktiva mannen som ska blända den njutningsberedda kvinnan. I dess mest sjuka utkant finns de manliga genierna och makthavarna...22 November 2017, 09:24
Vad ska du med följare till?ReklamSom marknadsförare ska man ofta vinna nya kunder genom att få nya följare. Men det finns ingen större koppling mellan utveckling av följare och utveckling...7 November 2017, 08:56
Stjärnrestaurangen gör diskaren till delägare – ett tecken i tidenPRStjärnrestaurangen Nomas beslut att göra diskaren sedan 13 år, 62-årige tolvbarnspappan Ali Sonko till delägare var smart men på många sätt också ett tecken i...2 Mars 2017, 07:56