Här hittar du samtliga artiklar, fördjupningar och analyser om Spotlight PR på resumé.se. Följ ämnet för att uppdatera dig i händelseutvecklingen om Spotlight PR.
Kampanj
Sweco vill stärka bilden av sitt varumärke och släpper en ny kampanj för lyfta företagets löfte om att förändra samhället tillsammans med individen. I vår släpps bland annat en film, som Spotlight gjort tillsammans med Makeriet.
Morgonsvepet
Accenture Interactive uppges stå inför en stor omstrukturering av reklamaffären, personalen hånar namnbytet för Sandvik-bolag och Spotify tar bort ryska poddar. Det och mer i morgonsvepet.
Resumé insikt
Borg Owilli fick permitteringsstöd på 2,8 miljoner kronor förra året – under våren plockade de ut sex miljoner i utdelning. De är inte ensamma om detta: Flera byråer tog statligt stöd under coronapandemin för att strax därpå göra utdelningar till aktieägarna. Här är de 42 byråer som plockade ut pengar.
Resumé insikt
Vi pratar med några av de mest lönsamma byråerna inom varje nisch – Spotlight PR, Precis Digital, Open Studio, Klintberg Niléhn, Nine Yards, Tillsammans och Hear – för att ta reda på hur de behåller vind i det ekonomiska seglet.
Reklam
Efter Klirr och Spotlights kampanj #utmanaebola där företag och privatpersoner uppmanades att skänka pengar för att bekämpa ebola, har så mycket pengar samlats in att ”Läkare utan gränser” nu tvingas stoppa inslamlingen.
Reklam
Spotlight och Klirr är byråerna bakom kampanjen #utmanaebola som dragit in över tre miljoner kronor. I kampanjen vänder sig den ideella föreningen Johanniterhjälpen till svenska näringslivet för hjälp att möta hotet från ebolaviruset.
PR
Grundaren och vd:n för den digitala juristen Agreement 24, Magnus Stein, tycker att pr-byråerna inte lyssnar, utan bara vill sälja på massa extra tjänster. Pr-veteranen Andreas Krohn menar att det var ett fånigt utspel från köparhåll, men Spotlights vd, Lisa Wahlström, hävdar att det finns anledning till eftertanke även om hon inte tror att hon skulle bygga en affär utifrån Magnus Steins premisser.
PR
Sveriges största ideella förenings riksorganisation, Friskis&Svettis Riks, har valt Spotlight som pr-byrå efter en upphandling. I uppdraget ska man hjälpa Friskis&Svettis att synliggöra vad varumärket står för och göra föreningen känd för vad den är idag.
PR
Förra året utsattes nära 700 000 svenskar för misshandel, skadegörelse, bostadsinbrott, trafikbrott eller stöld. Idag lanserar Försäkringsbolaget If sajten vardagsbrott.se. I hopp om att rättsväsendet ska börja prioritera de så kallade vardagsbrotten. Spotlight står bakom idé och projektledning.
PR
Multicom Security, ett av Sveriges ledande larmföretag, har valt Spotlight PR som ny samarbetspartner.
– Målet är att integrera pr och reklam på ett mycket tydligare sätt än tidigare, säger Erik Tjerneld, sälj- och marknadschef på Multicom Security.