Här hittar du samtliga artiklar, fördjupningar och analyser om Staffan Slörner på resumé.se. Följ ämnet för att uppdatera dig i händelseutvecklingen om Staffan Slörner.
Nyheter
Enligt uppgifter till Resumé kan så mycket som 10-15 procent av vissa mediebyråers intäkter komma från dolda kickbacks hämtade från mediebudgetar. Detta trots att uppläggen bryter mot branschorganisationernas stadgar. "Det finns i princip ingen som är ren", berättar en källa.
Medieval
När Mediebyråbarometern i morse presenterades var det första gången man delade upp kategorin internet i tre delar. Siffrorna visar att endast 12 procent av mediebyråernas köp i rörlig bild går till online video, resterande tar traditionell tv hand om.
Byråval
UPPDATERAD. Bonnier gick nyligen ut i en mediebyråpitch för hela koncernen. Men bolaget har fått hård kritik från mediebyråhåll. Också internt har kravet om garanterade lägstapriser upprört, erfar Resumé. TV4 har valt att göra en egen upphandling.
Media
Ägarnas intervju med Nyheter Idag må ha skapat en oro kring utvecklingen på Metro. Men det är inte alls säkert att annonserna kommer att svika gratistidningen om man får tro Daniel Collin på MEC och Sveriges Mediebyråers vd Staffan Slörner.
Medieval
Nu går Sveriges Annonsörer ut och varnar sina medlemmar för mediebyråers tilläggsavtal, som bland annat rör programmatiska köp.
– Det hade varit bättre att handla på det gamla sättet, men så ser inte verkligheten ut, kontrar Staffan Slörner, vd på Sveriges Mediebyråer.
Reklam
I november månad skedde ett paradigm-skifte när online blev större än print i Mediebyråbarometern. Staffan Slörner, vd på Sverige Mediebyråer, tror att 2014 kan bli året då det definitiva skiftet äger rum. Han tycker inte heller att mediehusen behöver deppa över utvecklingen.
Media
Göran Frisk är mannen på allas skärmar. Han har blivit "rolodexaren" nummer ett om ubåtsjakten i skärgården, och hyllats som en klassisk citatmaskin. Resumé har tagit reda på mer om veckans huvudperson.
– Göran Frisk är den största legendaren som lever inom flottan och sjökriget, säger Staffan Slörner, vd på Sveriges Mediebyråer som haft Frisk som chef.
Reklam
Medieinvesteringarna förmedlade via landets mediebyråer fortsatte att växa under augusti – upp 4 procent.
Det stundande riksdagsvalet påverkar marknaden positivt, förutom i print.
Ljusglimtarna är främst digitalt och tv, enligt Staffan Slörner, vd på Sveriges Mediebyråer.
Reklam
Medieinvesteringarna för juni och juli föll med 9 respektive 8 procent i förhållande till motsvarande period förra året. Främsta orsaken till nedgången stavas printmedier. 1,4 miljarder kronor förmedlades under sommarmånaderna.
Byråer
Medieinvesteringarna backar kraftigt i mars, men Staffan Slörner, vd för Sveriges Mediebyråer, ser ändå en ljusning för TV:
– Tappet under januari och februari har varit uppemot 20 procent, medan TV endast backar med 8,4 procent under mars. Jag skulle säga att TV-marknaden är på väg att hamna i balans. Det blir inget 2012, men det tror jag ingen vill ha, säger Staffan Slörner.
Medieval
Medieinvesteringarna hos medlemsföretagens vid Sveriges Mediebyråer rasar. De totala investeringarna under februari minskade med 15 procent jämfört med motsvarande månad för ett år sedan - endast kategorin Internet visade tillväxt. De totala investeringarna har minskat med drygt 13 procent än så länge i år.
Reklam
Medieinvesteringarna sjönk under september månad med nästan 7 procent jämfört med samma månad föregående år. Det visar statistik från Sveriges Mediebyråers medlemmar. Samtidigt ligger de totala investeringarna i linje med 2011 hittills i år.
Media
Sveriges Annonsörer och Sveriges Mediebyråer hade nyligen ett möte där man bestämde att man måste skapa tydligare riktlinjer för digital annonsering. Ytterst handlar det om att synliggöra vad kunden får för pengarna:
– Det är inte så att man har tre tv-hus att förhandla med, utan när det gäller digital annonsering kan en kund gå i flera tusen kanaler under ett och samma dygn, säger Staffan Slörner, vd på Sveriges Mediebyråer.
Media
Svensk Handel oroas över att katalogskojare nu har gett sig in i mediebyråbranschen:
– Det är inga snälla gossar precis. Jag har själv blivit hotad, säger Dick Malmlund, säkerhetschef på Svensk Handel. Varje vecka får också Sveriges Mediebyråer säga nej till företag som vill bli medlemmar, men som upplevs oseriösa.