Här hittar du samtliga artiklar, fördjupningar och analyser om Stockholm Design Lab på resumé.se. Följ ämnet för att uppdatera dig i händelseutvecklingen om Stockholm Design Lab.
Varumärke
I höst slår Svenska Brasseriers senaste tillskott Riche Fenix upp portarna på Södermalm i Stockholm. För varumärkesidentiteten står Stockholm Design Lab, medan A World Beneath (AWB) står för lanseringsstrategi.
Nyheter
Idag 25 april är det dags för Sveriges största och mest prestigefulla reklamtävling – Guldägget. Juryordförande Björn Kusoffsky berättar om utmaningarna inom årets juryarbete, vilka som är de dominerande trenderna – och vilket ord han önskar ska vara ledordet för reklambranschen framåt.
Design
Branding och design är viktigare än någonsin. På Resumés nya seminarium lär du dig mer om hur du får ditt varumärke att flyga i en digital värld. Några av ämnena: Effekt i den digitala handeln, voice design, samt case om Ericsson och SCA.
Helgintervjuer
Funktion föder alltid form. Design är problemlösning – om det blir snyggt är det inte fel, men det är inte det viktigaste. Möt förra årets platinaäggsvinnare Björn Kusoffsky i en öppenhjärtig intervju om kongenialitet, lönsamhet, det märkliga begreppet "modiga kunder" och framtiden som varumärkesväktare.
Reklam
Anette Jannerö ersätter Anders Forssten som ny marknadschef på Max från och med september. Hon har tidigare arbetat med varumärken som Coop och Absolut Vodka och kommer närmast från en roll som vice vd/varumärkesstrateg på Stockholm Design Lab.
Design
Efter ett halvår på Stockholm Design Lab säger Gustaf Törling upp sig från jobbet som associate Creative Director. Han övergår till frilansverksamhet. – Han vill jobba mer internationellt, mot Paris, säger Ted Bergström, vd för Stockholm Design Lab.