Här hittar du samtliga artiklar, fördjupningar och analyser om Storytel på resumé.se. Följ ämnet för att uppdatera dig i händelseutvecklingen om Storytel.
Varumärke
Klarna, Boozt, Storytel, Kry, Na-kd, Trustly och nu senast Daniel Wellington. Listan kan göras lång över de e-handlare och techbolag som presenterat stora sparpaket under våren. Resumé har tittat på hur varslen drabbat företagens marknadsavdelningar.
Resumé insikt
Sötebrödsdagarna är över – nu ringer alarmklockorna. Enligt färska siffror ryker streamingtjänsterna fort när hushållen drar in på kostnader till följd av inflationen. Storytel och Bookbeat balanserar mellan att håva in nya kunder – och få de existerande att inte hoppa av. Vi snackar ton, kanal och budskap med ljudbolagen.
Folk på väg
Tobias Clewemar har de senaste åren varit varumärkeschef på Telenor. Nu går han vidare till Storytel och blir global head of marketing creative. Att få ta en global roll lockade, berättar han för Resumé.
Kampanj
Barnrättsorganisationen ECPAT uppmärksammar sexuella övergrepp mot barn i ny kampanj – och får hjälp av flera svenska kändisar för att sprida budskapet.
”Det livsviktigt att vi kan fortsätta att finnas där och lyssna”, säger Jenny Wevill, insamlingsansvarig på ECPAT Sverige.
Reklam
I kampanjen ”Home of Crime” lyfter Storytel fram sina populäraste genrer ”crime” och ”true crime”. Med kampanjfilmen tar Storytel med publiken in i en fiktiv crime-värld befolkad av kända karaktärer från crimelitteraturen.
Nyheter
Annonsörerna sponsrar vapen, droger och rasism på på Youtube, visar Resumé Insikts granskning. Flera känner sig nu lurade av Google och lämnar plattformen. – Det är förstås helt oacceptabelt. Vi pausar all YouTube-annonsering tills vidare, säger Fredrik Kullberg, marknadschef på Apotek Hjärtat.
Resumé insikt
Annonsörerna sponsrar barn med vapen och guider till hur man tar droger på Youtube – trots att de blivit lovade vitlistade kanaler. Flera känner sig nu lurade av Google och lämnar plattformen. – Det är förstås helt oacceptabelt. Vi pausar all Youtube-annonsering tills vidare, säger Fredrik Kullberg, marknadschef på Apotek Hjärtat.