Hur kan en femtonåring med en smartphone lyckas få mer effekt än dagens marknadsförare?OpinionStrossles vd Henric Smolak anser att den kvalitet som leder till förtjänad uppmärksamhet inte ryms i kortsiktiga målsättningar. ”Är vi så blinda att vi tror...9 Oktober 2020, 07:48
3 case: Så kan data och analys utveckla den redaktionella affärenResumé insiktIntresseprofiler, AI-teknik och nio strategier för att bygga datadriven redaktion. Är guldet funnet och vilka utmaningar kvarstår? Här är tre case med Aller media, Expressen...26 Januari 2018, 10:58
GroupM:s dolda framtidsaffärMedievalGroupM egna nativelösning Plista är ett av mediebyråjättens mest prioriterade affärsområden just nu. Sveriges Mediebyråer ser ingen konflikt med att medlemmarna rekommenderar egna annonslösningar åt...11 December 2017, 14:11
"Om medierna ska överleva är samarbete helt nödvändigt"Resumé insiktStrossles Sverigechef Anna Holmquist ser med spänning på 24Journalistik, gillar mediehusens samarbeten över gränserna – och har nyligen startat tjejmiddagar för kvinnliga mediechefer.22 September 2017, 07:41
Fyra vägar för mediehus att ta makten från FacebookMediaSvenska publicister måste arbeta mer aktivt för att minska beroendet av Facebook och andra sociala plattformar, det säger Strossles vd Anna Holmquist som här ger...14 Juni 2017, 11:27
Thomas Peterssohn till Strossles styrelseFolk på vägMittmedias tidigare vd Thomas Peterssohn tar plats i adtech-bolaget Strossles styrelse.7 April 2017, 07:13
Strossle – artificiell intelligens för media?Resumé insiktStrossle startade 2013 - i år siktar de mot 100 miljoner kronor i omsättning.15 Mars 2017, 08:33
Bonnier satsar på influencersMediaBonnier Growth Media-bolagen Tailsweep och Brand Publishing inleder samarbete för att stärka erbjudandet till influencers och mot annonsörer.16 Augusti 2016, 08:07
Hon tar över StrossleFolk på vägAnna Holmquist är ny vd för Strossle Sverige. Tidigare har hon bland annat jobbat på OTW.11 Augusti 2016, 06:50