Tobias Hedström lämnar TUFolk på vägTU:s chefsanalytiker Tobias Hedström går till mediebevakningsföretaget Opoint. Där blir han nordisk analyschef och får ansvar för analytikerna i Sverige, Norge och Estland.22 Januari 2016, 09:36
Fultrafiken kostar svenska annonsörer 1,2 miljarderMediaSå kallad fultrafik drabbar annonsmarknaden hårt. Det handlar om så mycket som 1,2 miljarder kronor per år som svenska annonsörer kan se som bortblåsta.18 December 2015, 11:17
Annonsintäkterna ökar för landsortspressenMediaHoppfullt besked för lokaljournalistiken. Landsortspressens annonsintäkter ökar.4 November 2014, 15:33
Sverige sjunde reklamtätastReklamSverige är det sjunde mest reklamtäta landet i världen och har den fjärde högsta internetandelen i världen. Det visar IRM:s rapport ”The International Advertising Market”. USA toppar...23 Oktober 2013, 10:40
Maj – en mörk månadMediaSamtliga mediekategorier utom tv-reklam backade under maj. Det visar statistik från Institutet för reklam- och mediestatistik, IRM.28 Juni 2012, 10:22
Lokal-tv knappar in på dagspressMediaDe regionala reklammarknaderna ökade med 3,2 procent under 2011 och de totala reklaminvesteringarna uppgift till 15 miljarder kronor, enligt IRM. Den snabbaste tillväxten skedde inom...18 Juni 2012, 10:13