Linda Elers: ”Branschen lider av bristen på humor”Resumé insiktLinda Elers, creative director på M&C Saatchi, går inte igång på coola techbolag – istället sneglar hon på Oatly –, uppmanar branschen till humor och...20 November, 10:19
Axel Bringel: ”Så förändrar butiksdöden den faktiska affären”Resumé insiktAxel Bringel på Burson Cohn & Wolfe imponeras av Call of Duty storytelling, spanar på hur kedjorna försöker ta sig ur butiksdöden och berättar var...6 November, 10:17
20 trender för marknadsförare att hålla ögonen på 2020GuideVilka rörelser i branschen kommer att hålla i sig och vilka buzzwords börjar skapa förändring på riktigt under nästa år? Resumé listar marknadsföringstrenderna som kommer...3 November, 08:03
Visuell sök är största trenden 2019 – kan röra om en hel branschResumé insiktVisuell sök toppar alla trendlistor och är retailbranschens nästa måste. Kan det öka försäljningen både digitalt och fysiskt? Eller vänta, orkar vi verkligen ha fler...5 Februari, 14:31
Christian Hammar: Så sätter specialistbyråerna nya standarderResumé insikt"Den stora trenden som fortsätter definiera vad vi gör i framtiden är såklart konsolideringen mellan allt från reklam, design, pr, tech och affärsutveckling", säger BBH...29 Januari, 11:01
Podd: Här är trenderna att tänka på inför 2019NyheterI denna veckas upplaga av podden "Digital marknadsföring i spenaten", med Jakob Rydberg och Jakob Mjöbring, tar man en titt på de trender vi ska...21 Januari, 09:35
Fredrik Wass: Fyra kommunikationstrender som slår 2019Resumé insiktVad blir absolut viktigast för marknadsförare att hålla koll på när vi ringer in det nya året? Fredrik Wass summerar det viktigaste du som marknadsförare...30 Oktober 2018, 10:35
David Gabor: MasterClass har en häftig produktResumé insiktStarflows grundare David Gabor är veckans spanare i Resumé Insikt.16 Oktober 2018, 07:56
Här är OTT 2.0 – skinny bundles och distributionskaosResumé insiktOTT 2.0 har inletts. Den tjänst som kan "dansa med konsumenten" och omfamna teknologi och data kommer vinna kriget. Här är tv-marknaden just nu.5 Februari 2018, 10:39
Medietrenderna som växer 2018Resumé insiktResumé Insikt summerar medieåret 2017 och blickar framåt. Här är de mest intressanta bolagen, trenderna och fokusen.18 December 2017, 14:06
Därför måste marknadsförare bli bättre på känslorResumé insiktI en teknikbesatt tid och i ett polariserat samhälle finns det ett växande behov av mänskliga känslor och empati. Och tekniken, som driver fram behoven,...17 November 2017, 14:06
Trend: Mediebutiker – men Sverige hänger inte medResumé insiktI dag handlar både media och butik om upplevelser. Nu håller amerikanska Marie Claire på att sudda ut gränserna mellan butiken och magasinet. Men de...1 November 2017, 12:28
"Fördelen med att tänka bakvänt"Media"Creative leadership" och "design thinking" är två begrepp på tapeten. Utvecklingen just nu är att kreatörer tränas för att leda inte bara kreativa avdelningar, utan...27 Juli 2015, 13:14