Även en blind höna kan finna ett kornOpinionSätter man den kreativa kvaliteten i centrum i stället för pris så borde man inte ha något problem. Men det kräver beställare som förstår den...20 Oktober 2020, 09:46
Toppolitiker värvas till byrå specialiserad på offentliga upphandlingarFolk på vägPublic Affairsbyrån TeneliusHolm, som beskriver sig som experter på offentlig upphandling, värvar Lotta Edholm (L), statlig utredare och nyligen avgånget skolborgarråd i Stockholm där hon...10 September 2020, 09:46
Forsman & Bodenfors tappar Systembolaget efter 18 årByråvalForsman & Bodenfors arbete med Systembolaget sträcker sig bak till 2001 och har genererat fem guldägg. Nu har byrå och kund gått skilda vägar.18 Juni 2019, 07:49
Bra med en pitchdebatt, men den behöver nyanserasOpinion"När pitcher blir alltför omfattande drabbas antingen befintliga kunder – i form av mindre fokus och tid – eller byråernas anställda, som får ägna sin...3 Juli 2017, 08:40
Jusek väljer OTWByråvalFackförbundet Juseks väljer OTW som contentbyrå. Uppdraget är att producera innehåll i alla kanaler, samt jobba med strategi och analys.23 Maj 2017, 13:16
Pernod Ricard väljer Cohn & WolfeByråvalPernod Ricard sitter på varumärken som Jacob's Creek, Jameson och Absolut Vodka. Nu väljer dryckesgiganten väljer kommunikationsbyrån Cohn & Wolfe som stöd i strategisk och...19 Maj 2017, 08:17
HSB byter Spoon mot OTWByråvalHemma i HSB är ett känt varumärke bland Sveriges medlemstidningar. Nu byter HSB leverantör från Spoon – till contentbyrån OTW.30 November 2016, 12:53
Svenska Spel i jätteupphandlingByråvalSvenska Spel genomför en offentlig upphandling för bolagets samtliga varumärken. Värdet på upphandlingen beräknas till uppemot 30 miljoner kronor per år och ska vara klar...19 Oktober 2016, 11:51
Telia valde byrå utan pitch – trots interna reglerByråvalForsman & Bodenfors fick uppdraget som ny huvudbyrå för Telia utan pitch. Det kan gå stick i stäv med bolagets egna upphandlingsregler. Men det förnekar...24 Augusti 2016, 13:09
Tomorro' blir Swedavias nya reklambyrå – lägsta pris vannByråvalUPPDATERAD. Swedavia byter Åkestam Holst mot Tomorro'. Se hela anbudslistan här.20 Juni 2016, 09:55
De konkurrerade om att bli Försvarets reklambyråByråvalCP+B och Intellecta var två av de som deltog i Försvarets reklambyråupphandling som slutligen togs hem av Volt.19 April 2016, 11:36
DDB om tappet av Försvaret: ”Tråkigt men naturligt”ByråvalEfter 12 år går Försvarsmakten och DDB Stockholm skilda vägar. Vd:n David Sandström kommer att sakna byråns profilkund, men ser också fördelar med beskedet.19 April 2016, 08:58
Endast en vill vara SR:s mediebyrå - upphandlingen görs omRadioDet är ett ovanligt svalt intresse för att bli Sveriges Radios mediebyrå. Nu tvingas SR göra om upphandlingen.18 Januari 2016, 10:53
Clear Channel tar hem SL:s miljardupphandlingByråvalUPPDATERAD. Clear Channel, som sitter på det nuvarande kontraktet med SL, får förnyat förtroende efter en omfattande reklamupphandling. Avtalen sträcker sig fram till 2026 och...11 Januari 2016, 12:23
Försvarsmakten söker mediebyråByråvalNyligen gick Försvarsmakten ut i reklambyråpitch. Nu går myndigheten ut i en mediebyråupphandling och PHD kan tappa uppdraget. Det skriver Dagens Media.29 December 2015, 07:45
Klart: De vinner Göteborgs jätteupphandlingByråvalGöteborgs Stad har beslutat om sin historiskt stora ramavtalsupphandling av kommunikationstjänster. Det är första gången Göteborgs Stad tecknar centrala ramavtal inom kommunikationsområdet.11 November 2015, 14:53
Försvarsmakten i byråupphandlingByråvalDDB Stockholm riskerar att tappa Försvarsmakten när myndigheten nu går ut i byråpitch för extern och intern kommunikation.3 November 2015, 10:11
Viktväktarna väljer ScreamByråvalHälsoföretaget Viktväktarna har efter en upphandling valt Scream Malmö som mediebyråpartner för hela sitt medieuppdrag – både offline och digitalt.30 September 2015, 06:33
Clear Channel tecknar maratonlångt avtalReklamClear Channel har vunnit upphandlingen i Helsingborg Stad. Det nya avtalet börjar gälla från och med årsskiftet 2015/2016 och löper i 15,5 år och omfattar...14 September 2015, 07:14
Occasion vinner nordiskt PostNordkontoByråvalEfter en omfattande upphandling med Sveriges eventbyråelit vinner Occasion det nordiska treårskontraktet att leverera brand experience-tjänster och events för PostNord.7 September 2015, 09:00
Efter barnporr-skandalen: Subway byter byråByråvalSnabbmatskedjans reklamansikte sedan 15 år tillbaka åkte dit för barnporrinnehav. Nu blir det BBDO som ska fylla Subways varumärke med positivt innehåll.28 Augusti 2015, 09:06
Lokaltrafik söker reklambyråReklamUpplands Lokaltrafik och deras underleverantörer söker en strategisk reklambyrå som kan hjälpa dem att öka det regionala resandet. Uppdraget är värt 6 miljoner på två...30 September 2010, 13:48
Försvarets pitch avgjordReklamDDB har kvar Försvaret som kund. Men de får sällskap av två byråer i strategiarbetet: BNG och Frank & Earnest.5 Maj 2010, 08:37