Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Här hittar du samtliga artiklar, fördjupningar och analyser om Varumärke på resumé.se. Följ ämnet för att uppdatera dig i händelseutvecklingen om Varumärke.
Varumärke
Estrid vill utmana synen på kroppsbehåring, säljer pastellfärgade rakhyvlar via en prenumerationstjänst och marknadsförs med lekfulla inlägg på Instagram. Syftet, affärsidén och de kommunikativa uttagen...
Resumé insikt
Bojkott efter bojkott. Annonsörer har upprepade gånger gått samman och strypt sina annonspengar, med det uttalande syftet att verka för en positiv förändring av plattformsjättarna.
Resumé insikt
Turbulens, skandaler och anklagelser om skadlig påverkan på demokratin. Det har varit fyra tuffa år för techjättarna, särskilt Facebook, sedan det amerikanska presidentvalet 2016. När...
Helgintervjuer
Som pionjär inom syftesdrivet blev copywritern Thomas Kolster det närmaste man kommer en rockstar inom marknadsföring. Nytt decennium och dansken har återigen gett ut en...
Helgintervjuer
Klarna vill bryta invanda föreställningar om betalningar. Till sin hjälp använder marknadsdirektören David Sandström världsstjärnan Lady Gaga som murbräcka. Men finns det en gräns där...
Helgintervjuer
Kommunikationsdirektören Karin Nyman tror att drevet kan ge SAS större möjligheter att kommunicera. För Resumé berättar hon om missbedömningarna, krishanteringen och varför bolaget är övertygade...
Kampanj
Klarna släpper ett exklusivt riddarfinger tillsammans med Bea Åkerlund. Produkterna ska bygga betalbolagets utmanarposition på USA-marknaden. Initiativet kombinerar välgörenhet och rätten att visa kärlek hur...
Design
Under stor förväntan presenterades så "det nya Volkswagen" under måndagskvällen i bilsalongen i Frankfurt. Världspremiäen för den nya varumärkesdesign ska sätta bilmärket som ett elektrisk,...
Helgintervjuer
Klarnas marknadsdirektör David Sandström berättar om jakten på det oförklarliga elementet i en mätbar värld, pr-planen bakom kampanjen och riskerna med en osäkrad personlighet som...
Helgintervjuer
Spotify beskrivs som en framgångssaga. Samtidigt hårdnar konkurrensen om musikstreamingmarknaden. Resumé träffade kommunikationschefen Sofie Grant för att prata varumärkets svenska grundvärderingar, föräldraledighet och Applehotet.