Här har vi samlat alla artiklar på Resumé som handlar om varumärkesbyråer. Läs och ta del av det senaste i ämnet nedan.
Byråer
Max och Nicole Bon de Veire öppnar globala Re designs första kontor i Norden och förstärker M&C Saatchis erbjudande i regionen. Med ett mer systematiskt designtänk hoppas de få varumärken att prestera bättre genom kundresan. ”Många varumärken har inte uthållighet att gå från kännedom till konvertering”, säger Nicole Bon de Veire.
Varumärke
Nina Siemiatkowskis bolag Milkywire kopplar samman globala välgörenhetsprojekt med privatpersoner och företag som vill hjälpa. Nu lanserar bolaget en ny visuell identitet, framtagen av design- och varumärkesbyrån Kurppa Hosk.
Byråer
Abby World utökar sitt erbjudande med en brandingstudio, som kommer ledas av Adrian Mörner Hansen. Byrån vill göra något annat än de traditionella varumärkes- och strategibyråerna. ”Det saknas en krasshet och saklighet i hur man ser på varumärkens behov,” säger han.
Byråer
Konsultuppdraget för ett riskkapital-bolag blev startskottet för Philip Ahlqwists nya varumärkesbyrå New Kin. Tillsammans med Carl Kamm ska han hjälpa varumärken –från strategi till exekvering. ”Vår metod ska göra varumärken syftesdrivna och samtida, men samtidigt långsiktigt relevanta”, säger han.
Byråer
Den nystartade varumärkesbyrån Make Thrive vill möta hållbarhetsfrågan från ett nytt håll. Istället för att skapa nya varumärken som signalerar hållbarhet, vill man definiera varumärkets högre syfte för att hjälpa bolag stärka sitt hållbarhetsengagemang och därmed vidareutveckla varumärket.
Affärer
UR ARKIVET. Under pandemiåret 2020 tog varumärkesbyrån Grebban en risk och anställde 30 personer för att kunna möta en framtida efterfrågan. Nu upplever bolaget kraftig tillväxt. ”Ser en trend där många kunder går globalt direkt”, säger medgrundaren Anton Johansson till Resumé.
Reklam
Fyra år efter att svenska snusjätten Swedish Match öppnade sin flagship store i Stockholm planerar bolaget att lansera en digital version av sin lyxbutik. I nya Resumé Insikt Marknad berättar vi hur Swedish Match jobbar med retail marketing för att behålla sina andel av snusets premiumsegment.