Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Här har vi samlat alla artiklar på Resumé som handlar om varumärkesbyråer. Läs och ta del av det senaste i ämnet nedan.
Byråer
Konsultuppdraget för ett riskkapital-bolag blev startskottet för Philip Ahlqwists nya varumärkesbyrå New Kin. Tillsammans med Carl Kamm ska han hjälpa varumärken –från strategi till exekvering. ”Vår metod ska göra varumärken syftesdrivna och samtida, men samtidigt långsiktigt relevanta”, säger han.
Byråer
Den nystartade varumärkesbyrån Make Thrive vill möta hållbarhetsfrågan från ett nytt håll. Istället för att skapa nya varumärken som signalerar hållbarhet, vill man definiera varumärkets högre syfte för att hjälpa bolag stärka sitt hållbarhetsengagemang och därmed vidareutveckla varumärket.
Affärer
UR ARKIVET. Under pandemiåret 2020 tog varumärkesbyrån Grebban en risk och anställde 30 personer för att kunna möta en framtida efterfrågan. Nu upplever bolaget kraftig tillväxt. ”Ser en trend där många kunder går globalt direkt”, säger medgrundaren Anton Johansson till Resumé.
Reklam
Fyra år efter att svenska snusjätten Swedish Match öppnade sin flagship store i Stockholm planerar bolaget att lansera en digital version av sin lyxbutik. I nya Resumé Insikt Marknad berättar vi hur Swedish Match jobbar med retail marketing för att behålla sina andel av snusets premiumsegment.