Viktväktarna byter namn – förflyttar varumärketNyheterWeight Watchers byter efter 55 år sen starten namn till WW och byter fokus från viktminskning till välmående. Viktväktarna i Sverige namnger sig numer som...28 September 2018, 11:56
Kritiserad kampanj: Överviktiga kvinnor njuter inte av sexReklamViktväktarna är i blåsväder efter ett pressutskick till reportrar i Australien.19 Oktober 2016, 07:31
Viktväktarna väljer ScreamByråvalHälsoföretaget Viktväktarna har efter en upphandling valt Scream Malmö som mediebyråpartner för hela sitt medieuppdrag – både offline och digitalt.30 September 2015, 06:33
Rasade i vikt inför pressmeddelandetReklamLeila Lindholm, känd från ”Leila bakar” i TV4-gruppens kanaler, blir nytt affischnamn för Viktväktarna. Lagom till pressreleasen har hon rasat 18 kilo i vikt.21 November 2013, 08:26
ViktVäktarnas nya pr-satsningPRViktVäktarna mobiliserar i kampen mot den konkurrerande 5:2-hajpen. Företaget valde nyligen Lite Attention som reklambyrå och anlitar nu även Spotligt för marknads-pr.5 September 2013, 10:07
Lite Attention ska lyfta ViktVäktarnaReklamKommunikationsbyrån Lite Attention med bas i Malmö har på kort tid tagit hem två nordiska uppdrag – ViktVäktarna och Doro.3 September 2013, 14:25
Viktväktarna avbröt samarbetet – stäms av reklambyrånReklamViktväktarna hade samarbetat med reklambyrån Kock i 28 år innan man valde att lämna med kort varsel. Nu stämmer den Vellinge-baserade reklambyrån sin tidigare kund...19 Mars 2013, 12:04
Viktväktarna väljer MECByråerEfter en pitch har hela Viktväktarnas uppdrag gått till MEC. Byrån, som tidigare haft ansvar för offlineannonseringen, kommer inom kort att sköta även den digitala...26 November 2012, 09:38
Starcom växer med nya kunderMediaMediebyrån Starcom har klarat krisen helskinnade. – Vi har nästan på kronan samma byråintäkt som rekordåret 2008, säger vd Patrik Andersson.1 Februari 2010, 14:34