AMF Pensions omfattande pitch klar: ”Vår ambition är långsiktiga samarbeten”ByråerEfter 17 år med Forsman & Bodenfors har AMF Pension nu valt sin framtida kommunikationspartner. ”Vi är jättenöjda, men behöver se över hur vi arbetar...12 Februari, 13:14
Trögt för Volts satsning i Hamburg: ”En tuff marknad med prismedvetna köpare”ByråerI förra veckan berättade Resumé om hur Ingo startar kontor i Hamburg efter de internationella framgångarna med Burger King och Moldy Whooper. Efter snart två...20 Januari, 13:59
Lidl ”välkomnar” Ica-Stig – hyllas i sociala medierSociala medierPå Lidl behöver man ingen grosshandlarlön för att handla, säger konkurrenten i ett skämtsamt utspel på Facebook och Instagram.19 Januari, 10:18
Blocket väljer Volt – samlar kommunikationsuppdraget hos en byråByråvalBlocket har tidigare jobbat med bland annat Emakina DBG och Jung Relations.18 Januari, 12:48
Mind skrev om nyårsdikten – sedan gjorde Rädda Barnen samma sak: ”Lite olyckligt”KampanjNyårsdikten dök upp i två olika kampanjer, för två olika ideella organisationer. En klassisk juldänga fick en mörk underton i en kampanj för Bris respektive...21 December 2020, 13:48
Effektfull utomhustavla ger guld till Le BureauMånadens utomhusLe Bureaus digitala tavla imponerade på juryn och ger den första platsen i årets sista omgång av Månadens utomhus.18 December 2020, 09:17
Fackförbundet ST inleder nytt samarbete med VoltByråvalDe första resultaten av samarbetet kommer att synas våren 2021.17 December 2020, 14:40
Gamingprofiler ska hålla unga sällskap på julaftonKampanjI Volts julaftonsaktivering för Bris får Lars Lerin maka på sig till förmån för flera gamingprofiler. Förhoppningen är att nå unga som firar jul i...17 December 2020, 14:01
Bris visar barns ångest genom Google-sökningar i ny pr-kampanjPRNär Bris summerar vilka sökningar som får flest barn- och ungdomar att vända sig till barnrättsorganisationen under pandemiåret ligger ångest i topp. Bris uppmanar nu...11 December 2020, 09:50
Volt leker med klassisk jullåt i årets kampanj för BrisKampanjNu är det jul. Igen. Så lyder copyn i Bris årliga julkampanj, som ska påminna om att julen inte är en glad högtid för alla.17 November 2020, 13:36
Försvarsmaktens jätteupphandling klar – Nord DDB dumpade priset och vannByråvalNord DDB lade sig 20 procent lägre än konkurrenterna i Försvarsmaktens upphandling och tar därmed hem uppdraget. ”De visade att de väldigt gärna ville ha...16 November 2020, 14:38
Monster av våtservetter ska få Stockholmare att slänga rättKampanjVarje år spolas över 2000 ton skräp ner i Stockholms toaletter, och våtservetter står för en stor andel. Det ska en ny kampanj från Volt...16 November 2020, 10:15
Livsviktiga prylar i centrum i årets Faktum-kalenderKampanj12 prylar, 12 historier och 12 månader. Så sammanfattas temat i tidningen Faktums kommande kalender, framtagen av reklambyrån Volt.10 November 2020, 13:47
Jämförelsesajten Enklare väljer VoltByråvalVolt blir jämförelsesajten Enklares nya reklambyråpartner, med målet att öka varumärkeskännedomen.27 Oktober 2020, 10:08
Spritmuseum vill göra cidern hetKampanjCidern är mer än bara en instegsdryck – det vill Spritmuseum förmedla i en ny kampanj framtagen av Volt.20 Oktober 2020, 09:10
Tidningsrubriker i Försvarsmaktens höstkampanjKampanjI årets höstkampanj fortsätter Försvarsmakten på temat att de jobbar för rikets säkerhet dygnet runt.19 Oktober 2020, 11:56
Volt och Baltasar i nytt partnerskapByråerVolt och Baltasar hoppas i och med partnerskapet hitta synergier mellan det idé- och datadrivna.13 Oktober 2020, 11:19
Volt vinner Stockholm Vatten och AvfallByråvalI sitt arbete med att göra Stockholm till världens mest hållbara stad blir reklambyrån Volt strategiska och kreativa partner till Stockholm Vatten och Avfall.8 Oktober 2020, 08:54
Elisabet Fischer: Det finns för lite lågmäld kommunikationResumé insiktVolts kreativa ledare Elisabet Fischer uppskattar lågmäldheten i Länsförsäkringars ”För all tid”, men förstår samtidigt inte vad själva kampanjer går ut på. Det säger hon...8 Oktober 2020, 07:49
RFSL:s kampanj också motion – vill få fler att inkludera transpersonerKampanjRiv ut RFSL:s annons i DN och sätt press på din idrottsförening. Så sammanfattas en ny kampanj skapad av Volt, som vill göra idrotten ännu...7 Oktober 2020, 07:51
Forsman & Bodenfors tackar nej till Försvarsmaktens jätteupphandlingByråerI Försvarsmaktens pågående upphandling av reklambyrå viktas kvalitet kontra pris 60/40. Trots det avstod Forsman & Bodenfors av ekonomiska skäl från att lämna anbud. Marknadschefen...6 Oktober 2020, 12:32
Volt dubblar kreativa ledarskapet – Elisabet Fischer ny cdFolk på vägVolts copywriter Elisabet Fischer tar klivet upp och kommer framöver att tillsammans med Jörgen Berglund fungera som byråns kreativa ledare.22 September 2020, 07:55
Vinsten mer än halverad för VoltByråerEn sjunkande vinst och byråintäkt till trots lämnar reklambyrån Volt ett starkt år bakom sig. Under året tillkom både nya kunder och medarbetare.21 Augusti 2020, 09:57
Ny kampanj för Spritmuseum ska locka besökare till DjurgårdenKampanjVolts första kampanj för Spritmuseum vill påminna oss om att dricka mycket.10 Juli 2020, 08:56
”Svemester” och lokala leverantörer präglar Lidls sommarkampanjKampanjI årets sommarkampanj har Lidl satsat fullt ut på Sverigetemat.24 Juni 2020, 09:15
Volt dekorerar Spritmuseum – med fyllehundarKampanjHundar inspirerade av alkoholmolekylen ska hjälpa Spritmuseum att profilera sin uteservering.17 Juni 2020, 09:18
Volt och Stockholms internationella filmfestival i nytt samarbeteByråvalStockholms internationella filmfestival väljer Volt som ny byrå i samband med att festivalen fyller 30 år.4 Juni 2020, 08:56
Cheferna som lyckades parera förra lågkonjunkturen: här är deras främsta lärdomar och spartipsResumé insiktHur ska man tänka för att hålla verksamheten flytande när kundernas pengar sinar? Vi har pratat med marknads- och byråchefer som lyckades bra under finanskrisen...27 Maj 2020, 11:58
Burger Kings mögliga burgare ger guld till IngoMånadens utomhusJuryn fascineras av Burger Kings mögliga Whopper och ger den första platsen i årets andra omgång av Månadens utomhus.19 Maj 2020, 06:40
Göteborgs Utvalda låter modefotograf fota matkampanjKampanjVolts första kampanj för kexvarumärket Göteborgs Utvalda fotas av en modefotograf.14 Maj 2020, 12:44
Doktor24 inleder samarbete med VoltByråvalI dagsläget är Doktor24 en av landets mindre nätläkare, genom samarbetet med Volt hoppas de ändra på det.5 Maj 2020, 11:50
Volt gör blixtkampanj åt Bris – backas av FacebookKampanjI Volts blixtkampanj för Bris har byrån samarbetat med Hand Made Media Sweden.21 April 2020, 07:41
Forsman & Bodenfors och Telia vinner Månadens film – hyllas för hantverketMånadens filmHögsta hantverksklass gör att Forsman & Bodenfors och Telia tar hem senaste omgången i månadens film. Silvermedaljen går till Volt och Försvarsmakten medan bronset delas...30 Mars 2020, 12:17
Försvarsmakten går ut i upphandlingByråerUpphandlingen kommer att annonseras under våren.25 Februari 2020, 12:49
Therése Lindgren och ÖB gästar Försvarsmaktens senaste kampanjKampanjFörsvarsmakten och Volt presenterar nya rörliga enheter från kampanjen ”Många har många frågor”.24 Februari 2020, 13:48
Volt tar hem SpritmuseumByråvalReklambyrån Volt ska förtydliga vad Spritmuseum står för.20 Januari 2020, 08:30
Volt får helhetsansvar för SynoptikByråvalVolt får uppdraget när Synoptik slår ihop marknadskommunikation och kunddialog.2 Januari 2020, 12:52
Bris visar barnens googlingsfraser: ”panikångest”MorgonsvepetBris visar upp en annorlunda söklista, Facebook gör Superbowl-annonser med Sylvester Stallone och Chris Rock och lista över varumärkena som engagerade mest i sociala medier.20 December 2019, 07:32
Reklambyråtopparnas löner ökade med tiotals miljonerAffärerLÖNELIGAN 2019. Resumés kartläggning av reklambyråcheferna visar att flertalet ökade sina löner med 100-tals procent under fjolåret. I toppen ligger bland annat Petter Ödeen, tidigare...19 December 2019, 10:12
Priset för bästa inkluderande kommunikation går till Försvarsmakten och VoltTävlingFörsvarsmakten och Volt vinner 100-fattaren.28 November 2019, 21:06
Barns berättelser står i centrum i Bris julkampanjKampanjÅrets julkampanj från Bris syftar till att påminna om den mörka verklighet många barn upplever i jultider.19 November 2019, 10:42
Nya byråns första jobb för Faktum – kalendern ”Om jag hade stålar”PRI årets Faktumkalender har Volt låtit tolv konstnärer illustrera vad som står högst upp på försäljarnas önskelista.15 November 2019, 13:20
Här är årets BrisidolerReklamBris förnyar sin klassiska Brisidoler-kampanj och låter årets idoler – bland annat sångerskan Cherrie och rapparen Liamoo – vara medskapare till kampanjen genom att göra...7 November 2019, 10:57
Försvarsmakten bygger varumärke genom att blicka mot framtidenKampanjVolts årliga varumärkesbyggande kampanj från Försvarsmakten varvar olika händelser från den svenska vardagen med moment från verksamheten som ska stärka den emotionella kopplingen mellan Sveriges...5 November 2019, 14:48
Volt plockar kreatörsduo från McCannFolk på vägArt directorn Ludvig Ehrenstråhle och copywritern Arvid Nittve lämnar McCann för Volt.30 Oktober 2019, 09:08
Johanna Johansson lämnar Volt för IngoFolk på vägVolts art director Johanna Johansson har uppmärksammats för sitt arbete med Kreatörskvinnor och det globala initativet Ad Women. Nu lämnar hon sin tidigare arbetsplas för...23 Oktober 2019, 11:36
Volt hämtar pr-kreatör från VolontaireFolk på vägSamuel Skwarski lämnar Volontaire för Volt där han kommer jobba med Försvarsmakten, Skellefteå Kraft och Faktum.15 Oktober 2019, 13:09
Lidl vill hylla kunderna med nya kampanjenReklamLidl utvecklar sitt kommunikationskoncept "Allt annat är olidligt" med en reklamfilm som ska hylla matkedjans kunder. Huvudrollen spelas av en verklig trogen Lidlkund.5 September 2019, 09:27
Influencers ska få unga killar att ställa frågorna de aldrig tidigare ställtReklamSjälvmorden ökar bland killar mellan 12 och 16. Samtidigt är det en grupp som i lägre utsträckning än lika gamla tjejer väljer att kontakta Bris.4 September 2019, 08:58
Volt dubblar vinstenNyheterVolt visade en stark tillväxt under 2018. Vinsten mer än fördubblades i jämförelse med året dessförinnan.19 Augusti 2019, 08:02
Faktum lämnar Forsman & Bodenfors för VoltByråvalSveriges största gatutidning Faktum inleder ett reklamsamarbete med Volt.4 Juli 2019, 08:07
Svenska kampanjerna som kan vinna i Cannes – kreatörerna tipparNyheterVM i reklam – Cannes Lions – närmar sig med stormsteg. För Resumé berättar sju branschpersoner vad de tror om Sveriges vinstchanser.14 Juni 2019, 12:10
Här är Ballerinas nya kommunikationskonceptReklamI slutet av förra året valdes Volt som ny huvudbyrå för Ballerina. Nu lanseras det nya kommunikationskonceptet där allt sammanfattas i nyordet "Munderbart".4 Juni 2019, 12:35
Här är Volts nya koncept för Bris – gestaltar livsavgörande ögonblickReklamI Bris nya kommunikationskoncept "När barn berättar finns det hopp" har Volt gestaltat det livsavgörande ögonblicket när ett barn för allra första gången vågar dela...6 Maj 2019, 07:09
Försvarsmakten når inte kommunikativa målen – satsar på ännu yngre kvinnorReklamFörra veckan rapporterade SR att Försvarsmakten inte når sina mål om att en femtedel av rekryterna ska vara kvinnor, ett mål som myndighetens marknadsavdelning ska...10 April 2019, 09:04
Volt lanserar nytt kommunikationskoncept för SPPReklamSvenska tjänstepensionsbolaget SPP rullar ut b2b-kampanj för att visa vad bolaget brinner för och ta positionen som den mest engagerade aktören på marknaden.5 April 2019, 08:58
Projektledare och varumärkesstrateg till VoltFolk på vägJenny Meckbah Sehlstedt från Made to Order och Rebecka Gustafson ansluter till Volt.20 Mars 2019, 12:09
Bris lämnar Garbergs för VoltByråvalEfter flera års framgångsrikt samarbete med Garbergs väljer Bris att byta reklambyråpartner till Volt.14 Februari 2019, 09:31
Livet efter "fredagsmys" – så ska OLW hitta tillbaka till rötternaReklamVolt har hjälpt OLW att fasa ut det klassiska "fredagsmys". Med "Livet med en nypa salt" vill OLW positionerar sig som ett alternativ till en...12 November 2018, 12:05
Ballerina väljer VoltByråvalFör att möta växande utmaningar på en konkurrensutsatt marknad gör Ballerina ett kraftigt omtag kring varumärke och kommunikation. Med anledning av detta väljer Ballerina Volt...8 November 2018, 10:17
Försvarsmakten vidareutvecklar "Vi låter Sverige vara i fred"ReklamFörsvarsmakten vidareutvecklar förra årets kampanj och visar scener från svenska vardagen tillsammans med fördjupande bilder från verksamheten.5 November 2018, 09:07
Ny CD på Volt som värvar kreatörsduoFolk på vägEfter nio år som art director på Volt kliver nu Jörgen Berglund upp som byråns creative director. Som ett första steg rekryterar han en kreatörsduo...1 November 2018, 07:27
Här är Volts första kampanj för MekonomenReklamMed kommunikationskonceptet "lite snack, mycket verkstad" ska Mekonomen skifta fokus från bildelar och tillbehör till verkstadstjänster.22 Oktober 2018, 09:57
Volt ska exportera svensk kreativitet till TysklandHelgintervjuerReklambyrån Volt etablerar kontor i Hamburg och ser efterfrågan efter ett svenskt arbetssätt i den tyska reklambranschen.4 Oktober 2018, 13:33
Skellefteå Krafts nya reklamknep: begagnade filmerReklamI Skellefteå Krafts senaste kampanj "100 % förnybar reklam", görs ingen ny reklam. Istället återanvänder man gamla filmer från 1960- och 70-talet.10 September 2018, 12:02
SPP väljer Volt som ny huvudbyråByråvalHar sedan i våras gått ut med en ny pitch och sökt en ny huvudbyrå. Nu har valet landat på Volt.23 Maj 2018, 10:57
Lidls reklamfilm – ett nygammalt konceptReklamLidls nya reklamfilm är misstänkt lik en sju år gammal kampanj som togs fram av matkedjans förra byrå.4 Maj 2018, 12:31
Mekonomen väljer VoltByråvalEfter att för första gången ha gått ut i pitch väljer Mekonomen Volt som sin huvudbyrå.26 April 2018, 08:05
Petter Nylind: ”Därför behöver Almedalen en omstart”Resumé insiktAlmedalen har hamnat i en osund spiral. Det anser copywritern Petter Nylind som i dagarna byter Volt mot Åkestam Holst.11 April 2018, 12:21
Volt vinner DiskrimineringsombudsmannenByråvalUnder våren har Diskrimineringsombudsmannen (DO) genomfört igenom en offentlig upphandling som Volt vann.11 April 2018, 12:05
"Våra anställda är vår viktigaste resurs"#BaramänniskaVilka policies har byråerna för att förebygga hög arbetsbelastning och stress? Byråchefer på Honesty, Garbergs, Ord&Bild, Volt och Making Waves berättar om hur de jobbar...4 April 2018, 11:38
Åkestam Holst fortsätter rekryteringsräden mot VoltFolk på vägÅkestam Holst har det senaste året rekryterat sex personer från Volt. Den senaste i raden är den kreativa chefen Petter Nylind.4 April 2018, 09:36
OLW väljer VoltByråvalEfter en omfattande byråupphandling väljer OLW Volt som ny reklambyrå.21 Mars 2018, 09:33
8 mars: Försvarsmakten behöver fler kvinnor – kampanjen hyllasMedievalAtt det svenska försvaret till stor del fortfarande är en mansdominerad bastion är ett faktum myndigheten använder sig av i samband med internationella kvinnodagen.8 Mars 2018, 08:33
Lanseringsuppdrag till VoltByråvalVolt får uppdraget att lansera IK Investement Partners nya redovisningsvarumärke.1 Mars 2018, 08:16
Fyra guld – här är de svenska vinsterna i EpicaReklamBERLIN. Sverige gör inget toppår i Epica. Fyra guld går till varsin byrå.17 November 2017, 02:30
Johanna Lindskog Lindell: Investera i personalen på golvet!Resumé insiktDe företag som investerar i personalen på golvet slipper påverkas lika mycket om en nyckelperson lämnar, säger Johanna Lindskog Lindell, digital pr-manager på Danske Bank.10 November 2017, 09:23
Försvarsmakten i stor höstkampanjReklamVad gör egentligen Försvarsmakten om dagarna? Det försöker Volt förklara i sin nya kampanj för det svenska försvaret.25 Oktober 2017, 08:26
Hon blir ny pr-chef på VoltFolk på vägVolt rekryterar Martina Larsson som ny head of pr. Larsson kommer närmast från Edelman Deportivo.19 September 2017, 11:48
AMF Fastigheter väljer Tillsammans STHLMByråvalAMF Fastigheter i Storstockholm väljer Tillsammans STHLM som sin nya huvudbyrå.19 September 2017, 07:23
Mood och Volt går skilda vägarByråvalMood-gallerian väljer ny reklambyrå efter fyra år.18 September 2017, 12:56
Efter 20 år som reklamare – nu ska Louise Wallgren kränga ÖstermalmsvåningarNyheterÖstermalm, Östermalm, Östermalm. Louise Wallgren ska både bo och jobba i Stockholms rikaste stadsdel – vars invånare är hennes målgrupp. Hur ska hon hålla båda...9 September 2017, 07:29
Försvaret om Pride-kampanjen: 95 procent positiva reaktionerPRFörsvarsmaktens annons har skapat reaktioner i sociala medier. Fokus borde ligga på den klara majoriteten som varit positiva, tycker marknadschefen Robert Forss.1 Augusti 2017, 13:34
Försvarsmaktens hyllning till Pride väcker känslorReklamFörsvarsmaktens ställningstagande för allas lika värde inför Pridefestivalen har väckt känslor på Facebook. Bilden har både fått ta emot ilska och hyllningar.1 Augusti 2017, 06:46
Två hyllade case till Resumés och JCDecauxs casefrukostSponsring/EventDe hyllade kampanjerna "Broadcast without borders" för Refugee Phones och "Du nya, du fria" för Försvaret visas på casefrukosten den 24 maj.16 Maj 2017, 08:44
Innovativ fönstershopping vinner Guldägg i utomhusReklamVolts kampanj för Svenssons i Lammhult tar hem guldägget i kategorin utomhus.4 Maj 2017, 12:11
20 pennor i D&ADReklam20 pennor delades ut till svenska byråer på torsdagens prisutdelning i D&AD. Bäst gick det för INGO och kampanjen The Swedish Number.28 April 2017, 07:51
Kampanj: Hur många skäl behöver du för att gå med i Försvarsmakten?ReklamI höstas kom den första delen av Försvarsmaktens kampanj "Du nya, du fria", producerad av Volt. Nu kommer uppföljningen, "Hur många skäl behöver du?" med...3 April 2017, 07:50
SkeKraft om valet av VoltByråvalAnn-Katrin Högdahl, marknadskommunikationschef på Skellefteå Kraft, om varför Skellefteå Kraft föll för Volt.16 Mars 2017, 07:44
Hyllad kreatörsduo till Åkestam HolstFolk på vägLinus Bronge och Oskar Pernefeldt lämnar Volt efter 1,5 år.7 Mars 2017, 07:50
Skellefteå Kraft väljer VoltByråvalEfter att ha lämnat Åkestam Holst och gått ut i pitch väljer energibolaget Skellefteå Kraft nu Volt som reklambyrå.3 Mars 2017, 07:55
Min Stora Dag väljer VoltByråvalVälgörenhetsorganisationen Min Stora Dag inleder samarbete med Volt.28 Februari 2017, 13:54
De vinner Månadens Kampanj 2016 – hela listanReklamÅkestam Holst blir överlägsen totalvinnare i Månadens Kampanj 2016. Därmed bryter de F&B:s prenumeration på förstaplatsen.26 Januari 2017, 07:36
Volt spöar Forsman & BodenforsByråvalReklambyrån Volt förstår reklamtävlingsmarknaden och klättrar mot toppen i listan över mest prisade byråer. Byråns senaste hattrick i Månadens kampanj imponerade.23 November 2016, 15:49
Vaccino lämnar Volt – rekryteras av Åkestam HolstFolk på vägParet Lisa och Daniel Vaccino slutar på Volt. Ny adress är Kungsgatan 5 och Åkestam Holst.4 November 2016, 07:42
Här är Försvarsmaktens första kampanj med nya byrånByråvalI våras valde Försvarsmakten Volt som ny reklambyrå efter det långa samarbetet med DDB. Här är den första kampanjen sedan bytet.14 Oktober 2016, 11:36
Månadens bästa byråerByråerForsman & Bodenfors är inte alltid mest prisad. I Månadens kampanj har byrån just nu ”bara” en tredjeplats. Åkestam Holst och Volt ligger bättre till.28 September 2016, 13:15
Duo till VoltFolk på vägMalin Almqvist och Camilla Ryttare är byråns senaste tillskott.31 Augusti 2016, 12:44
SBAB bryter med Volt efter ett år – banken ut i pitchByråvalUPPDATERAD. Efter bara drygt ett års samarbete avbryter SBAB samarbetet med Volt.8 Augusti 2016, 14:38