Här hittar du samtliga artiklar, fördjupningar och analyser om Way Out West på resumé.se. Följ ämnet för att uppdatera dig i händelseutvecklingen om Way Out West.
Kampanj
Tillsammans med Luger vill Västtrafik uppmana resenärer att gå tillbaka till vardagen på ett hållbart sätt – och anordnar därför musikfestival tillsammans. ”Nu kan vi äntligen resa igen och det vill vi fira med våra resenärer,” säger Västtrafiks vd.
PR
Som vodkapartner till Way Out West håller Absolut i pop-up-baren NedbrytningsBAR som går i linje med festivalens fokus på hållbarhet. Här presenterar varumärket en första prototyp till deras nya flaska – tillverkad i papper.
PR
Opinionsbildning, egna kanaler och medial uppmärksamhet. I år slår Way Out West publikrekord med 30 000 besökare. För Resumé berättar Lugers marknadsansvarige Joakim Skoglund om strategin som ska få festivalens att bibehålla sin ledande position.
Medieval
På fredag har festivalserien "Way Out West Sessions premiär". Här får tittarna följa artister som Teddybears och Rebecca och Fiona inför och under festivalen. Serien görs av festivalarrangören Luger i samarbete med sponsorn Norrlands Guld.
PR
Som officiell samarbetspartner till Way Out West vill skomärket Vagabond ge festivalbesökarna lite hjälp med sina förberedelser. Genom att ladda upp bilder som speglar peppen inför festivalen på Instagram med hashtaggen #vagabondwow så tävlar man bland annat om hotellrum i Göteborg, tåg- och festivalbiljetter.
Reklam
Genom ett integrerat samarbete mellan Norrlands Guld och Spotify kan Way Out West besökare nu göra egna skräddarsydda och musikspelande affischer. – Festivalbesökarna får möjlighet att skräddarsy sin egen pepp inför festivalen, säger Stedan Garvander, brand manager på Norrlands Guld
Media
Under Way Out West i augusti blir Rica Hotel No. 25 Hotell Nöjesguiden. Samarbetet innebär att Nöjesguidens medarbetare kommer att jobba från hotellet, men också att merparten av rummen kommer att erbjudas via Nöjesguidens webbshop.