Vi har förtydligat vår personuppgiftspolicy. Läs mer här om hur vi hanterar personuppgifter och cookies. Här hittar du mer information om GDPR.
Detta är alla artiklar taggade med Stendahls
Dela sidan:
Reklam
Stendahls skär ned: "Handlar om kompetensväxling"
De senaste åren har reklambyrån Stendahls varit inne i en rejäl tillväxtfas. Mellan 2016 och 2017 ökade man sin omsättning (219 m kr) med 50 miljoner kronor samtidigt som byråintäkten steg från 54...
Byråval
Stampen inleder samarbete med Stendahls
I uppdraget ingår att bygga en starkare marknadsposition för Stampen Media-varumärken som Göteborgs-Posten, Hallandsposten och TTELA. Kommunikationen kommer att fokusera på journalistikens roll i...
Ju mindre du surfar – desto mindre betalar du för hotellrummet
Det senaste året har vi sett flera varumärken som uppmanat allmänheten att hålla sig borta från sina mobiler, paddor och bärbara datorer. Ett av de varumärken som gått hårdast in på den skärmfria...
Stendahls lanserar världens mest klaustrofobiska filmupplevelse
Göteborg Film Festival är i dag Nordens största publika filmfestival med över 160 000 besökare årligen. I samband med årets upplaga av festivalen utmanas det traditionella sättet att se på film....
PR
Bowers & Wilkins lanserar världens första vetenskapligt avstressande jullåt
Den avstressande jullåten (Christmas) Sound SPA, har skapats genom ett samarbete mellan Bowers & Wilkins, musikproducenten Markus Bergkvist , kompositören Joel Danell och stressforskaren och läkare...
Replik
Gustav Martner: Jo, det finns forskning om skärmtidens skadliga effekter
Hej Henrik! Jag har varit med och gjort Skärmhjälpen och jag skulle vilja svara på frågan du ställer i din debattartikel. Men först och främst skulle jag vilja tacka för din feedback. Ett bra samta...
Lampan som växlar färg när familjen suttit för mycket med mobilen
Det senaste halvåret har vi sett en rad svenska aktörer uppmana allmänheten att minska sin skärmtid. Clas Ohlson, Tre, IKEA, Norrlands Guld och Santa Maria är bara ett urval av de varumärken som...
Folk på väg
Stendahls rekryterar talanger
Efter sommaren har Stendahls rekryterat elva nya medarbetare till kontoren i Stockholm och Göteborg. Under det första halvåret av 2018 har totalt 16 nya medarbetare anställts av byrån. – Vi ser at...
Kampanj
Fiskkartan görs om – visar havets växande plastberg
Västkuststiftelsen gör om den traditionella fiskkartan i skrämselkampanj. Den nya kartan får namnet Fiskkartan 2050 och istället för att skildra de vanliga svenska fiskarna riktas istället fokus på...
Göteborg Film Festival inleder samarbete med Stendahls
Som ny samarbetspartner ska Stendahls tillsammans med Göteborg Film Festival skapa filmmagi. Filmfestivalen, som pågår i elva dagar under början av året, är Nordens största. I samband med festivale...
tävling
De regerar överlägset i halvtid i månadens kampanj
Resumés kreativitetstävling Månadens kampanj har nått halvtid. Förutom Åkestam Holst, som för övrigt har vunnit tävlingen två år i rad, har Ehrenstråhle och Garbergs märkt ut sig särskilt. Just nu...
Absolut Vodka öppnar upp dörrarna till spritfabriken
Absolut Vodka gör en Kalle och chokladfabriken och öppnar upp dörrarna till spritfabriken i Åhus. Det ska dock förtydligas att du inte behöver en exklusiv guldbiljett för att få en inblick i...
Stendahls närmar sig byrågiganterna
Efter 63 år i Göteborg öppnade reklambyrån Stendahls under förra året upp sitt första Stockholmskontor. Enligt Andreas Gunberg och Peter Johansson , som tillsammans leder det nya kontoret, valde ma...
Efter hatstormen mot Jimmy Durmaz – Fulfiltret-appen relanseras
I samband med helgens hatstorm mot fotbollsstjärnan Jimmy Durmaz, relanserar nu Länsförsäkringar i Göteborg och Bohuslän Fulfiltret-appen på nytt. Den såg sitt ljus första gången 2015 då den...
Sioo satsar på världens tråkigaste utomhusannons
Träskyddstillverkaren Sioo Wood Protections samarbete med Stendahls har tidigare renderat i något udda, och innovativa, kommunikationslösningar. Förra påsken släppte man en kampanj med en väldigt,...
mångfald
Göteborg tar efter Stockholm Open – letar nya talanger
Stockholm Open grundades av David Orlic , Maja Bredberg och Lamin Sonko för tre år sedan. Initiativet går ut på att locka ungdomar från utsatta områden att sommarjobba på reklambyråer, och på så sä...
StendahlsSTHLM presenterar första kunden
Den finska målarfärgskoncernen Tikkurila innefattar bland annat varumärken som Alcro och Beckers. Nu väljer man Stendahls och deras nyöppnade Stockholmsavdelning som byrå för varumärkenas...
Meriterade kreatörer till Stendahls
I september stod det klart Stendahls efter 63 år i Göteborg skulle slå upp portarna till sitt första Stockholmskontor. Kontoret leds av Peter Johansson och Andreas Gunberg . Under hösten var byrån...
Stor spridning för #MissLyckad kampanj
Förra veckan berättade Resumé om Länsförsäkringars kampanj #MissLyckad, framtagen av Stendahls. Inom ramen för kampanjen skickade en Länsförsäkringar i Bohuslän ut ett mejlutskick till sina kunder....
Tre nya till Business & Emotions
Rekryteringarna kommer efter att Business & Emotions knytit nya samarbetsavtal med Johnson&Johnson, Good Solutions, OBOS och HandCenter. Jörgen Niemi kommer närmast från en roll som projektledare ...
Stendahls i rekryteringsoffensiv – Martin Cedergren blir kreativ chef
Martin Cedergren var med och startade upp M&C Saatchi i Stockholm som en av fyra grundare. Men efter drygt fem år på byrån väljer han att gå vidare till Stendahls, som är i färd med att öppna upp i...
Efter 63 år i Göteborg – Stendahls öppnar Stockholmskontor
Sedan 1954 har Stendahls enbart varit etablerade i Göteborg. Byrån, som idag har 130 anställda och en omsättning på 165 miljoner kronor, tar nu ett banbrytande steg och öppnar upp kontor i Stockhol...
En väldigt, väldigt lång hund ska få svenskar att fixa trägolven i påsk
Sioo:x träskydd erbjuder tolv år i hållbarhet, vilket är väldigt långt jämfört med träolja som vanligen behöver göras om varje år. Stendahs kampanj lanseras i veckan, lagom påsk då svenskar har...
On Running inleder PR-samarbete med Stendahls
2010 grundades det schweiziska löpsko-företaget On Running, skorna distribueras redan till 30 marknader och i vår lanseras de via distributören Sportmanship i Sverige. On Running inleder därför ett...
ESS Group väljer Stendahls
ESS Group har sitt huvudkontor i Göteborg och driver en mängd olika hotell- och restaurangverksamheter runtom i landet. Bland annat driver de spahotellen Ystad Saltsjöbad, Falkenberg Strandbad och...
När världen känns dyster: Här är barnen som inger hopp
Stendahls ligger bakom kampanjen "För alla" för Länsförsäkringar Göteborg och Bohuslän. – Många unga känner oro inför framtiden. Tillsammans måste vi få dem att tro på sig själva och övervinna sina...
Insikt Kommunikation
Så hakar byråerna på trenden med delningsekonomi
Tack vare den digitala revolutionen har människans fäbless för att dela, hyra och låna boostats. Plattformar som Facebook och tekniska hjälpmedel som smartphones öppnar upp för nya möjligheter att...
Insikt Marknad
Stendahls riskfyllda varumärkesprojekt
En mellanstor SUV i prisklassen mellan premium och budget. Där finns Opel, Kia, Hyundai, Skoda, Mazda men många fler. Riktad till millennials. En stenhårt exploaterad målgrupp som därtill ogillar a...
De är byrån som lanserar Geelys nya bilmärke
Lynk & Co är ett helt nytt bilmärke som har skapats av Geely Auto Group (som äger Volvo Cars) tillsammans med techjättarna Alibaba, Ericsson och Microsoft. Målsättningen är att skapa världens värld...
Stendahls rekryterar åtta
Våren och sommaren 2016 innebar nya stora uppdrag och utökade kundrelationer inom ett brett segment av branscher för den kreativa byrån Stendahls. Nu rekryterar byrån en mängd nya medarbetare och...
Myter om Göteborg med David Sundin och Kakan Hermansson
Serien är Göteborg & Co:s sommarkampanj och före inspelningens början hade Kakan Hermansson och David Sundin knappt träffats, men nu har de blivit ett sammansvetsat par. – Trots att det var tidi...
Rekrytering
Stendahls värvar från DDB och Ottoboni
Det är med anledning av en ökad efterfrågan från nya samt befintliga kunder som Göteborgsbyrån Stendahls utökar personalstyrkan. Bland de nya kunderna finns till exempelvis Göteborg stad, Volvo...
Lanserar ”Göteborgs viktigaste kampanj” – för flyktingarna
Kampanjen utformas pro-bono av den digitala byrån Stendahls och innefattar hemsida, utomhusreklam och gerilla. På göteborgsviktigaste.nu kan människor lägga upp egna aktiviteter eller event. Det so...
Stendahls i stor offensiv
Stena kampanjar för återvinning
Med den nya devisen "It starts here" vill Stena Recyling berätta om sitt arbete för en mer hållbar återvinning. Kampanjen sammanfaller med att de nu bygger sin största anläggning hittills, och komm...
Stendahls vinner energiskt uppdrag
Hösten och vintern 2014 har inneburit en flera nya kunder och rekryteringar för Stendahls. Det står nu klart att byrån fått ytterligare en ny kund på listan i Göteborg Energi. Det kommunikativa...
Media
Reklambyråveteraner släpper barnboksapp
Appen Okobooko har precis lanserats och tanken är att föräldrar i stressiga tider ska kunna spela in sina, en mor- eller farförälders eller någon annan närståendes röst. På så vis tror grundarna at...
Demidekk plockar tillbaka Stendahls
– Vi ser fram emot att ytterligare stärka Demidekk som varumärke tillsammans med Stendahls, säger Helena Wassenius , marketing manager, på Jotun Sverige i en kommentar. Jotun har funnits på marknad...
De byter luncher mot delningar
Kampanjen ska fungera som ett smakprov på aptit.se:s tjänst att erbjuda hemleverens av luncher. Bakom kampanjen står reklambyrån Stendahls. –Det har varit en rolig produkt att jobba med som känns...
Stendahls moderniserar Friluftsfrämjandet
- På många sätt är vårt förändringsarbete lite som vår nya logotyp. En evolution av något tidlöst som vi genomför trygga i vår förvissning att vi är och förblir relevanta i det svenska samhället....
Medieval
Appen som ska locka turister till Göteborg
Appen presenteras som en väderstyrd och innovativ stadsguide där man helt enkelt skakar sin mobil när man vill ha fler tips. – Sommarsemestern är mycket viktig för vår målgrupp barnfamiljer. Man vi...
Tidskrifter
Blomsterlandet lanserar digitalt magasin
Det nya digitala magasinet kommer att innehålla säsongsvisa uppdateringar och fördjupande videoreportage med inredare, trädgårdsmästare och blomsterexperter. I första numret finns ett videoreportag...
”Vi ska sätta Lady på kartan som sofistikerad trendsättare”
Den första kampanjen lanseras under hösten. Stendahls uppgift blir att nå målgruppen där de redan befinner sig och trivs, genom innehållsdriven och redaktionell kommunikation. – Stendahls har en un...
Stendahls värvar från DDB och satsar på pr
Stendahls vill ”tänka bortom reklam och satsa på innovation, mobilt, konsumentinsikter och digital strategi”. Byrån har nu rekryterat Martin Lindestaf från DDB. Han har genom åren jobbat med kunder...
Radio
Stendahls hjälper barn med föräldrar i fängelse
– Barn har många frågor, men tyvärr så har inte alla någon som svarar. Tanken med projektet är att skapa dialog utifrån barns funderingar. Här vill vi visa att det faktiskt finns vuxna som bryr sig...
Ut i naturen för Stendahls
Samarbetet inleds nu under våren. – Vi har valt Stendahls som byråpartner då de har en både hög och bred kompetens som matchar våra behov inom varumärkesutveckling, kommunikation och digitala/socia...
Ny vd för Stendahls
Henrik Segergren började som systemutvecklare och sedan jobbat vidare inom digital strategi och affärsutveckling. Med sina 32 år har han gjort något av en kometkarriär i reklambranschen. Hans fokus...
Stendahls letar it-experter
– I takt med att våra befintliga uppdrag hela tiden växer och att vi får förfrågningar från nya kunder känner vi nu att vi behöver förstärka våra arbetsgrupper, säger Peter Ohlsson, projektledare o...
Måns Herngrens nya filmer
Stendahls presenterades i fjol som ny reklambyrå för Jotun med varumärket Demidekk. Utmaningen var att marknadsföra och lyfta färgen Demidekk Ultimate, en utomhusfärg som uppges hålla längre än sin...
Så fjärrstyr du gräsklipparen
Gratisappen, som Husqvarna utvecklat tillsammans med Stendahls, gör det möjligt för användaren att starta och stanna klipparen och ändra klippschemat oavsett var man befinner sig. Utöver informatio...