Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Agilt arbetssätt har blivit nyckeln för många företag och marknadsavdelningar att både leverera bättre resultat och få behålla duktiga medarbetare. Denna utbildning handlar om hur din marknads- eller kommunikationsavdelning kan arbeta agilt. Du får lära dig hur du steg för steg kan introducera ett agilt arbetssätt och en agil kultur för att överbrygga silos mellan avdelningar och skapa korsfunktionella team, bryta ineffektiva vanor och skapa ett ökat engagemang.
Ett agilt arbetssätt handlar till stor del om att göra om styrmodellen och låta medarbetarna sätta sig vid ratten med mandatet att bestämma hur man ska leverera för att nå fram mot de övergripande målen. Från att agilt tidigare användes för IT-utveckling, har fler och fler marknadsavdelningar insett potentialen med arbetssättet. Denna utbildning handlar om hur du lyckas.
UTBILDNINGEN GÅR IGENOM:
UTBILDNINGEN RIKTAR SIG TILL:
Alla som ansvarar för eller arbetar i en marknads- eller kommunikationsavdelning, till exempel marknadschefer, kommunikationschefer, marknadsförare, kommunikatörer, CRM–och lojalitetsansvariga, affärsutvecklare med flera.
MÅL MED UTBILDNINGEN:
Att du som deltagare ska få:
09.00 Välkommen
Presentation av deltagare och genomgång av agenda
09.15 Introduktion till agil kultur och verksamhet
10.30 Kaffe
10.45 Hur det agila kan bryta vanor och skapa ökat engagemang
11.30 Lunch
12.30 Hur du tillämpar agilt arbetssätt
13.45 Hur agilt arbete kopplar mot dina mål och styrning
15.00 Kaffe
15.20 Hur du kommer igång
16.30-17.00 Sammanfattning/ Tid för frågor / Avslut