Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag02.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Information angående covid-19: Vi bevakar händelseutvecklingen kring coronaviruset noggrant och följer Folkhälsomyndighetens rekommendationer. Vi kommer i dagsläget att genomföra våra planerade utbildningar. Blir det några förändringar så kommer du som är anmäld att få information via mail.
Till alla utbildningar

Google Analytics och webbanalys

Dataanalys & konvertering

Välkommen till en heldagsutbildning i Google Analytics – speciellt framtagen för dig som arbetar med digitala kanaler och marknadsföring. Du får lära dig att analysera var dina besökare kommer ifrån, hur de beter sig på din sajt, utvärdera och fatta fler beslut baserade på data. Kursen fungerar som förberedande kurs om du vill certifiera dig och göra provet “Google Analytics Individual Qualification”.

Om Utbildningen

Målet med denna utbildning är att både bredda och fördjupa dina kunskaper i Google Analytics. Vi går igenom var dina besökare kommer ifrån, hur dina användare navigerar och beter sig på din sajt och utvärderar resultatet av dina digitala investeringar och din marknadsföring.

Kursen ger dig grunderna för digital transformation, det vill säga hur företag kan gå mot att fatta fler beslut baserade på data och se resultat i samma verktyg.

  • Introduktion till Google Analytics och webbanalys
  • Hur Google Analytics fungerar och vad är viktigt att tänka på vid setup
  • Introduktion till Google Tag Manager
  • Genomgång av de viktigaste rapporterna i Google Analytics
  • Genomgång av kampanj- och konverteringsspårning
  • Analys med hjälp av segment och anpassade rapporter
  • Genomgång av remarketing, attribution och multi channel funnels
  • Hur data studio används för att bygga dashboards, visualisera data och underlätta rapportering
  • Vill ha spetskompetens inom Google Analytics
  • Vill förstå vad era investeringar och marknadsföring ger för effekt
  • Vill förstå användare på er egen webbplats eller app
  • Vill arbeta datadrivet med den digitala närvaron
  • Arbetar både inhouse eller på byrå
  • Få spetskompetens i Google Analytics
  • Bli inspirerad kring hur man arbetar datadrivet för att optimera din digitala närvaro
  • Förstå och använda rapporter och data i Google Analytics
  • Lära dig spåra och utvärdera effekter av olika kampanjer

Utbildningen hålls på svenska men vi kommer att använda Google Analytics på engelska för bättre verktyg.

Dela kursen

Program

09:00 – Presentation och introduktion till webbanalys
Introduktion, presentation och förväntningar.

09:15 – Vad behövs för att lyckas med webbanalys

09:30 – Övning – Ta fram och mäta KPI:er