Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Denna utbildning syftar till att ge dig kunskap, verktyg och metoder för att skapa trovärdig och engagerande hållbarhetskommunikation. Du får lära dig vad som är relevant för olika målgrupper och hur du når fram med ert hållbarhetsarbete till dessa. Utifrån inspirerande exempel går vi igenom hur du tar fram kraftfulla hållbarhetsbudskap, skapar framgångsrika kampanjer och hittar balansen mellan greenwashing och greenhushing.
DU FÅR LÄRA DIG:
Under utbildningen blandar vi teori med konkreta workshopövningar där du får omvandla teori till praktik.
UTBILDNINGEN RIKTAR SIG TILL:
Näringsliv, offentlig sektor och ideella organisationer och funktioner som ansvarar för eller arbetar med hållbarhetskommunkation, till exempel kommunikatörer och marknadsförare.
MÅL MED UTBILDNINGEN:
Utbildningen syftar till att ge dig ökad förståelse för hur du på bästa sätt kommunicerar ert hållbarhetsarbete på ett trovärdigt, relevant och inspirerande sätt. Målet är att du efter utbildningen bättre förstår olika behov och krav kopplat till hållbarhetskommunikation samt att du får användning av nyvunna insikter och känner trygghet och inspiration att skapa kommunikation utan vare sig greenwashing eller greenhushing.
09.00 Introduktion av dagen
09.15 Vad sker i omvärlden som vi behöver förhålla oss till?
09.45 Målgrupper och drivkrafter
10.30 Fika
10.45 Lagstiftning och regleringar
11.10 Nycklarna till framgångsrik hållbarhetskommunikation
12.15 Lunch
13.15 Så undviker du greenwashing och greenhushing
14.30 Inspirerande exempel
15.00 Fika
15.15 Hållbarhetskommunikation i praktiken – från teori till praktik
16.15 Övning 3-3-3
Formulera de 3 bästa lärdomarna, 3 största utmaningarna samt 3 viktigaste sakerna att börja göra när du ska utveckla er hållbarhetskommunikation framåt.
16.30-17:00 Sammanfattning och frågor