Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Angående covid-19: Vi har din säkerhet i fokus och följer noggrant myndigheternas rekommendationer. I det fall det utfärdas restriktioner som direkt avråder från inrikes resande eller sammankomster i mindre grupper kommer våra fysiska utbildningar att genomföras online.
Till alla utbildningar

Kreativt och effektivt innehåll i sociala medier – så lyckas du

Medieval & marknadsstrategi, Sociala medier

För att lyckas i sociala medier är det viktigare att hänga med i hur plattformarna och formaten förändras än att försöka haka på de snart bortglömda virala trenderna. Under denna utbildning får du lära dig vilket innehåll som fungerar i sociala medier och hur du ska tänka och arbeta för att producera kreativt innehåll för olika kanaler. Stor vikt ligger vid hur du anpassar material till sociala plattformar för att få en effektiv distribution.

Om Utbildningen

UTBILDNINGEN GÅR IGENOM: 

  • Vad som är effektivt innehåll i sociala medier
  • Hur kan du anpassa ditt kreativa arbete, din budget och din produktion till de förutsättningar som erbjuds
  • Vilka de avgörande faktorerna är för att lyckas med arbetet
  • Hur man bör anpassa sin grafiska profil för att vara effektiv i sociala medier
  • Vad du måste tänka på när du producerar video
  • Varför det inte fungerar att vem som helst med en mobiltelefon producerar innehåll dag för dag
  • Vilka trender och aktuella förändringar du måste ha med dig i ditt arbete just nu 

UTBILDNINGEN RIKTAR SIG TILL:
Utbildningen riktar sig till dig som arbetar strategiskt eller operativt med marknadsföring och som till exempel ansvarar för inköp av innehåll eller driver ett team som arbetar med detta. Kursen är inte en praktisk kurs i till exempel videoteknik och copywriting.

MÅL MED UTBILDNINGEN:
Målet med kursen är att du som deltagare ska få en god förståelse för den omställning det innebär för de flesta att producera innehåll för sociala medier, utan att låsa sig vid flera av de gamla sanningar som inte fungerar längre.

Dela kursen

Program

09.00 Utvecklingen av innehåll sociala medier

  • Så såg effektivt innehåll ut tidigare och varför det fungerade då
  • Bra och mindre bra exempel från andra

09.15 Vad ska man tänka på för att lyckas idag

  • Vilka format, t ex olika typer av video, annonsformat och olika kanalers regler och instruktioner, styr hur innehåll bör utformas?
  • Bra och mindre bra exempel från då och nu

10.15 Kaffe

10.30 Så ställer du om till social produktion

  • Planering av innehåll och kreativ process
  • Produktion och utformande av innehåll i olika format som du kommer behöva för att lyckas

12.00-13.00 Lunch

13.00 Hur vet man om det fungerar

  • Hur man mäter effekt för olika typer av innehåll
  • Anledningar till att resultat uteblir - exempel och gruppövning

15.00 Kaffe

15.15 Kompetens och omställning

  • Vilken typ av kompetens och resurser behöver man för att lyckas med det här arbetet. Vilka är de viktigaste skillnaderna i arbetsgrupp och förhållningssätt vid planering och produktion nu jämfört med innan sociala kanaler blev så viktiga för marknadsföringen.
  • Planering, budget och uppföljning – så ska du tänka
  • Trenderna du måste ha koll på

16.30-17.00 Sammanfattning/tid för frågor/avslut