Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
De flesta organisationer har idag både hängslen och livrem för att hantera mediala kriser, men när det kommer till kriser i sociala medier är beredskapen ofta väldigt dålig. Under denna utbildning får du lära dig hur du förbereder dig för kriser i sociala medier, identifierar dem i ett tidigt stadium och agerar när du befinner dig mitt i en. Du får verktyg och strategier för olika typer av kriser och öva på hur du hanterar reella situationer.
Det första vi gör under denna heldagsutbildning är att gå igenom hur en kris anno 2020 ser ut. Det kan handla om kritik på forum och från konton som du kanske inte ens vet om finns, läckage av data, en kris till följd av hur dina egna anställda agerar i sociala kanaler eller rent av ett tekniskt misstag som beror på att någon i din organisation inte uppdaterat sig på hur de olika sociala plattformarna fungerar. Vi kommer gå igenom bra och mindre bra exempel, öva på reella situationer och diskutera handlingsplaner inom områden där det finns väldigt lite om någon praxis eller allmänna råd att faktiskt tillgå.
DU FÅR LÄRA DIG:
UTBILDNINGEN RIKTAR SIG TILL:
Utbildningen riktar sig till dig som arbetar strategiskt eller operativt med kommunikationsfrågor, oavsett om du idag arbetar med detta i sociala medier eller inte. Kursen är relevant både om du arbetar inom ett företag eller organisation eller om du företräder dessa.
MÅL MED UTBILDNINGEN:
Att du som deltagare ska få god förståelse för den typ av kriser och varumärkeshotande situationer som kan uppstå och hur du ska hantera dem.
09.00-09.30 Välkomnande och introduktion
09.30-10.15 Att identifiera och förebygga en kris
10.15-10.30 Fikapaus
10.30-12.00 Att förbereda sig på en kris
12.00-13.00 Lunch
13.00-14.45 När du är mitt i det
Fika 14.45-15.00
15.00-16.00 Att gå vidare efteråt
16.00-16.30 Summering och avslutning