Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag18.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Angående covid-19: Vi har din säkerhet i fokus och följer noggrant myndigheternas rekommendationer. I det fall det utfärdas restriktioner som direkt avråder från inrikes resande eller sammankomster i mindre grupper kommer våra fysiska utbildningar att genomföras online.
Till alla utbildningar

Marknadsföring på Linkedin – strategi, innehåll och annonsering

Medieval & marknadsstrategi, Sociala medier

Välkommen till en praktiskt inriktad heldagsutbildning i hur ditt företag kan använda Linkedin framgångsrikt som marknadsföringskanal. Du får lära dig hur du skapar en strategi för er Linkedin-närvaro, engagerar dina medarbetare och skapar attraktivt innehåll. Stor vikt läggs vid hur du annonserar på Linkedin, hittar och segmenterar din målgrupp och får leads.

Om Utbildningen

UTBILDNINGEN GÅR IGENOM:

  • Hur du skapar en strategi för er närvaro på Linkedin
  • Hur du får din egen organisation att bli engagerad i er Linkedin-närvaro
  • Hur du skapar och bygger upp en Linkedin-sida för företag och organisationer
  • Hur du kan mäta följarnas engagemang
  • Hur annonseringsverktyget Campaign Manager fungerar
  • Hur du når din målgrupp på Linkedin när du annonserar
  • Hur du hittar din målgrupp på Linkedin genom att söka på bransch, funktioner och titlar och hur seniora personerna är
  • Hur du kan generera leads på Linkedin

UTBILDNINGEN RIKTAR SIG TILL:
Kursen riktar sig främst till dig som arbetar strategiskt eller operativt med Linkedin inom marknadsföring och kommunikation. 

MÅL MED UTBILDNINGEN:
Kursens övergripande syfte är att samtliga deltagare ska få nya insikter och praktiska råd för hur Linkedin kan användas i sin marknadsstrategi.

Dela kursen

Program

09.00 Välkomnande och introduktion

  • Introduktion av kursledare och deltagare
  • Genomgång av dagen: tider och agenda 

09.15 Introduktion till Linkedin

  • Hur Linkedin gått från att vara en cv-databas till en mötesplats, innehålls- och marknadsföringskanal
  • Affärsområden och tjänster på Linkedin 

10.15 Kaffe

10.30 LinkedIn i sociala mediemixen

  • Behörighet och vad du kan göra på din företagssida
  • Följare och räckvidd
  • Vad går att mäta och hur du gör det 

11.30 Lunchpaus

12.30 Målgruppsgenomgång

  • Genomgång av målgrupp
  • Kategorisering utifrån bransch, funktion, titlar och hur seniora personerna är
  • Hur du kan söka fram och nå en specifik målgrupp

13.30 Content marketing

  • Hur du skapar innehåll som engagerar och ger effekt
  • Teknisk genomgång: bildformat, länkning för uppdateringar
  • Hur du kan generera leads på Linkedin: case och exempel 

15.00 Kaffepaus

15.15 Employer engagement

  • Hur du skapar engagemang bland medarbetare och får ditt innehåll att spridas

15.45 Annonsering på Linkedin

  • Genomgång av sponsrade inlägg: InMails, Dynamic Ads och Lead Gen Forms
  • Praktisk genomgång av annonseringsverktyget Campaign Manager

16.30-17.00 Sammanfattning och avslutning