Välkommen till en praktiskt inriktad heldagsutbildning i hur ditt företag kan använda Linkedin framgångsrikt som marknadsföringskanal. Du får lära dig hur du skapar en strategi för er Linkedin-närvaro, engagerar dina medarbetare och skapar attraktivt innehåll. Stor vikt läggs vid hur du annonserar på Linkedin, hittar och segmenterar din målgrupp och får leads.
UTBILDNINGEN GÅR IGENOM:
Hur du skapar en strategi för er närvaro på Linkedin
Hur du får din egen organisation att bli engagerad i er Linkedin-närvaro
Hur du skapar och bygger upp en Linkedin-sida för företag och organisationer
Hur du kan mäta följarnas engagemang
Hur annonseringsverktyget Campaign Manager fungerar
Hur du når din målgrupp på Linkedin när du annonserar
Hur du hittar din målgrupp på Linkedin genom att söka på bransch, funktioner och titlar och hur seniora personerna är
Hur du kan generera leads på Linkedin
UTBILDNINGEN RIKTAR SIG TILL:
Kursen riktar sig främst till dig som arbetar strategiskt eller operativt med Linkedin inom marknadsföring och kommunikation.
MÅL MED UTBILDNINGEN:
Kursens övergripande syfte är att samtliga deltagare ska få nya insikter och praktiska råd för hur Linkedin kan användas i sin marknadsstrategi.
Program
09.00 Välkomnande och introduktion
09.15 Introduktion till Linkedin
Hur Linkedin gått från att vara en cv-databas till en mötesplats, innehålls- och marknadsföringskanal
Affärsområden och tjänster på Linkedin
10.15 Kaffe
10.30 LinkedIn i sociala mediemixen
11.30 Lunchpaus
12.30 Målgruppsgenomgång
Genomgång av målgrupp
Kategorisering utifrån bransch, funktion, titlar och hur seniora personerna är
Hur du kan söka fram och nå en specifik målgrupp
13.30 Content marketing
Hur du skapar innehåll som engagerar och ger effekt
Teknisk genomgång: bildformat, länkning för uppdateringar
Hur du kan generera leads på Linkedin: case och exempel
15.00 Kaffepaus
15.15 Employer engagement
15.45 Annonsering på Linkedin
Genomgång av sponsrade inlägg: InMails, Dynamic Ads och Lead Gen Forms
Praktisk genomgång av annonseringsverktyget Campaign Manager
16.30-17.00 Sammanfattning och avslutning