Inget varumärke eller organisation kommer undan att ta hänsyn till sociala medier i sin marknadsföring. Men vad krävs för att lyckas? Oavsett om du har en sociala medier-ansvarig, en hel inhouseavdelning eller om du har lagt över allt på en byrå så behöver du en plan. Denna utbildning syftar till att ge dig en djup förståelse för vad som fungerar i sociala medier. Vi går igenom hur du tar fram en genomarbetad och ständigt uppdaterad strategi som bidrar till affärsmålen och hur du följer upp arbetet.
VI GÅR IGENOM:
UTBILDNINGEN RIKTAR SIG TILL:
Främst till dig som har ett strategiskt och övergripande ansvar för sociala medier, men är i allra högsta grad relevant för alla som arbetar med någon form av marknadsföring eller information som riktar sig mot konsumenter/privatpersoner.
MÅL MED UTBILDNINGEN:
Kursens övergripande syfte är att samtliga deltagare ska få nya insikter som kan hjälpa till i arbetet med att planera och genomföra aktiviteter i sociala medier.
09.00 Välkomna och introduktion
09.30 Om konsten att tänka strategiskt
10.30 Kaffe
10.45 Vad utmärker de som har en framgångsrik strategi för sociala medier
12.00 Lunch
13.00 Mät precis allt!
14.00 Övning och gruppdiskussion
15.00 Fika
15.15 Content är bara nästan king
16.00 The next big thing
16.45 - 17.00 Avslut