Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag04.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Angående covid-19: Vi har din säkerhet i fokus och följer noggrant myndigheternas rekommendationer. I det fall det utfärdas restriktioner som begränsar resande eller sammankomster i mindre grupper kommer utbildningarna att genomföras online.
Till alla utbildningar

Masterclass sociala medier

Medieval & marknadsstrategi, Sociala medier

I en tid när allt fler plattformar konkurrerar om konsumenters uppmärksamhet är det viktigare än någonsin att lära sig att navigera genom det snåriga sociala medie-landskapet. Den här heldagsutbildningen handlar om hur du gör det framgångsrikt. Vi går igenom hur du ska tänka för att skapa en framgångsrik strategi, innehåll som fungerar i sociala kanaler, och inte minst hur du annonserar, värderar och mäter era insatser i sociala medier.

Om Utbildningen

DU FÅR LÄRA DIG:

  • Om de olika sociala kanalerna och hur de utvecklats
  • Vad som skiljer marknadsföring i sociala medier från traditionell marknadsföring
  • Hur du kan tänka för att skapa en strategi för sociala medier som bidrar till hela verksamhetens affärsmål
  • Hur du kan tänka för att skapa relevant och engagerande innehåll
  • Optimering av medieinvesteringen i sociala medier
  • Hur du kan bedöma och mäta era insatser i sociala medier
  • Hur man kan följa med i utvecklingen och på såt sätt snabbare nå verksamhetens affärsmål

UTBILDNINGEN RIKTAR SIG TILL:
Kursen riktar sig främst till dig som arbetar strategiskt eller operativt med sociala medier men är i allra högsta grad relevant för alla som arbetar med någon form av marknadsföring. Kursen riktar sig framför allt till dig som jobbar med B2C. 

MÅL MED UTBILDNINGEN:
Kursens övergripande syfte är att samtliga deltagare ska få nya insikter som kan bidra till ökad framgång i sociala medier.

Dela kursen

Program

09.00 Välkomna och introduktion

09.30 Om konsten att tänka om

  • Hur skiljer sig marknadsföring i sociala medier från mer traditionell marknadsföring?
  • Hur du kan tänka för att skapa en strategi för sociala medier som bidrar till hela verksamhetens affärsmål

10.30 PAUS

10.45 Vad utmärker de som lyckas och de som ”misslyckas”

  • Exempel på bra och dåliga kampanjer i sociala medier – gemensam diskussion 

12.00 LUNCH

13.00 Mät precis allt!

  • Vilka KPI:er är relevanta? 
  • Vitsen med att mäta och följa upp.
  • Vad är egentligen ett bra resultat? 

14.00 Vem äger ditt varumärke?

  • Fördelar och nackdelar med att använda influencers – gemensam diskussion 

15.00 PAUS

15.15 Relevant innehåll är viktigare än viralt

  • Vikten av att skapa innehåll som är relevant
  • Vad är egentligen relevant innehåll
  • Konsten att hitta rätt målgrupp

16.00 The next big thing

  • Vilka kommande trender måste vi ha koll på – gemensam diskussion 

16.45 - 17.00 Avslut