Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag22.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Till alla utbildningar

Så lyckas du med influencer marketing

Medieval & marknadsstrategi, Sociala medier

Denna heldagsutbildning handlar om att ge dig kunskap och verktyg för att arbeta framgångsrikt med influencers. Vi går igenom alla delar av influencer marketing – från att hitta rätt influencer och ta fram engagerande koncept till hur mycket du bör betala för samarbeten, hur du förhandlar med influencers och managers, skriver avtal och räknar på ROI.

Om Utbildningen

UTBILDNINGEN GÅR IGENOM:

  • Nätverk, föreningar och managers – vad skiljer dem åt och när du ska att använda influencers
  • Verktyg för att identifiera och hitta rätt influencer för ditt varumärke
  • Hur lyckade samarbeten kan leda till ökat engagemang och konvertering och vilka fallgropar du ska undvika
  • Prissättning – vad är ett rimligt pris och hur du räknar på olika influencer-aktiviteter
  • Förhandling – hur du förhandlar med en influencer, manager eller ett nätverk
  • Avtal – så undviker du de vanligaste fallgroparna och vad du bör tänka på i samarbetet med influencers

Utbildningen varvar föreläsningar med gruppövningar. Efter utbildningen får du tillgång till de mallar och modeller som vi arbetar med under dagen. 

UTBILDNINGEN RIKTAR SIG TILL:
Kursen riktar sig till dig som arbetar med eller ansvarar för influencer marketing, till exempel:

  • Marknadsassistenter
  • Marknadsansvariga
  • Digitala marknadsförare
  • Social media ansvariga
  • Online marketing managers

MÅL MED UTBILDNINGEN:

  • Insikt i hur du får mest ut av ett samarbete med influencers
  • Förmåga att hitta rätt influencers och ta fram koncept som engagerar både influencers och dess följare
  • Kunna ta fram en budget och räkna på resultatet av influencer marketing
  • Förståelse för hur du förhandlar med en influencer, en manager och ett nätverk
  • Kunna ta fram ett avtal för samarbeten med influencers

Dela kursen

Program

09.00 Välkomnande och introduktion
Introduktion till influencer marketing 

09.15 Influencers och ekosystemet

  • Vem blir influencer, vad är det som gör att en influencer lyckas och vilka influcencers tenderar att generera högst engagemang bland följarna
  • Olika typer av influencers
  • Därför är det viktigt att förstå olika typer av communities och dess olika roller
  • Influcencer marketings ekosystem: nätverk, föreningar, managers etcetera. Vi går igenom vilka olika roller som finns och när du ska vända dig till dessa