Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Amazons etablering i Sverige förväntas skaka om den svenska e-handeln i grunden. Även om plattformen är ett hot mot många e-handlare, är Amazon också en stor möjlighet för svenska varumärken och e-handlare att nå en global marknad. Denna utbildning handlar om hur du lyckas på Amazon – steg för steg. Vi går igenom hur du utreder era möjligheter på Amazon och om det kan vara ett komplement till er egna e-handel. Du får lära dig hur du kommer igång, utformar och implementerar en lämplig strategi, och inte minst marknadsför och annonserar i Amazons universum.
DU FÅR LÄRA DIG:
Utbildningen bygger på en femstegsmodell för att sätta upp och komma igång med försäljning och marknadsföring på Amazon.
Steg 1: Förstå Amazon
Vi tar dig igenom hur Amazon-plattformen fungerar genom att beskriva viktiga begrepp som "The Flywheel", "Buy Box" och hur du kan utforska potentialen för en produkt och uppskatta vilka försäljningsvolymer du kan förvänta dig på Amazon.
Steg 2: Skapa & hantera konto
Vi går igenom hur du skapar ett konto på Amazon, hur ni väljer vilka marknader ert varumärke ska finnas på, hur du registrerar ditt varumärke och hur du säkerställer att ditt konto är bra underhållet och aktivt för att säkerställa en gynnsam försäljning.
Steg 3: Produkter och försäljning
Hur ni väljer ut produkter och listar dem på Amazon, skapar en prisstrategi, hanterar ert produktval, optimerar produktlistor för att driva försäljningen framåt och hur man mäter framgång med hjälp av den data som finns tillgänglig på Amazon.
Steg 4: Logistik, uppfyllande, ekonomi och kundservice
Hur du bäst hanterar återförsäljare på Amazon och undviker fallgropar, samt väljer hur du ska hantera leveranser - skicka från eget lager eller låta Amazon hantera leveransen. Vi går igenom skattefrågor och finansiella modeller för att säkerställa att ni kan lägga fokus på de viktigaste delarna med att driva försäljningen och hur ni kan fokusera på kundservice för att generera mer intäkter.
Steg 5: Marknadsföring på Amazon
För att lyckas på Amazon måste ditt företag arbeta på ett strukturerat sätt med marknadsföringen på plattformen. Vi kommer att gå igenom olika sätt att generera trafik till dina Amazon-listade produkter med interna Amazonverktyg (SEO-taktik, SEM-strategier, display advertising, influencers, etc.)
UTBILDNINGEN RIKTAR SIG TILL:
Alla som vill lära sig hur man kan använda Amazon för att nå en global marknad, till exempel:
MÅL MED UTBILDNINGEN:
Att du som deltagare ska få lära dig att arbeta med försäljning på Amazon.
09.00 Välkomnande och introduktion
09.15 Steg 1: Förstå Amazon
10.15 Kaffe
10.30 Steg 2: Skapa och hantera konto
12.00 Lunch
13.00 Steg 3: Produkter och försäljning
14.00 Steg 4: Logistik, uppfyllande, ekonomi och kundservice
14.45 Kaffe
15.00- 16.30 Steg 5: Marknadsföring på Amazon
16.30- 17.00 Sammanfattning/Tid för frågor/Avslut