Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Trots att många byråer gör både fantastisk kommunikation och bedriver lönsamma och välmående verksamheter så har en stor del av de svenska byråerna för låg lönsamhet, problem med affärsmässigheten och väldigt sårbara för kundtapp. Under denna utbildning, får du lära dig hur du kan skapa en stabil och lönsam byråverksamhet genom att skaffa en tydlig positionering och bygga en kundportfölj som passar din verksamhet. Vi går även igenom hur du skapar differentierade och paketerade erbjudanden, effektiva arbetsprocesser och optimerar säljet.
Byråbranschen har låga etableringshinder och är i ständig förändring. Av de 100 största byråer som fanns för tio år sedan, finns inte många kvar. Den digitala utvecklingen har ändrat spelreglerna. Många management- och IT-företag köper upp byråer eller anställer kreatörer. Att fler och fler företag dessutom väljer att starta egna inhousebyråer gör att konkurrensen hårdnar. Behovet av en tydlig positionering, rätt differentierade och paketerade erbjudanden, smarta affärsmodeller, effektiva processer och försäljningsarbete för byråerna är därför stort.
UNDER DENNA UTBILDNING FÅR DU LÄRA DIG:
UTBILDNINGEN RIKTAR SIG TILL:
MÅL MED UTBILDNINGEN:
Att du som deltagare, ska få kunskap i och ökad förståelse för hur du kan få byråverksamheten mer lönsam, stabil och växande genom att arbeta mer metodiskt med verksamhetens olika delar.
09.00 Välkomnande och introduktion
09.15 Styrning och affärsplanering
10.15 Kaffe
10.30 Positionering och erbjudande
11.30 Lunch
12.30 Effektivitet
14.00 Kundutveckling
15.00 Kaffe
15.30 Nyförsäljning
16.30-17.00 Sammanfattning och avslutning