Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag30.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Angående covid-19: Vi har din säkerhet i fokus och följer noggrant myndigheternas rekommendationer. Om omständigheterna kring covid-19 så kräver genomförs alla våra utbildningar online (en stor del av våra kurser har redan tillfällen för deltagande online, se respektive kurssida). Vi meddelar i sådana fall anmälda deltagare i god tid. Om du är anmäld till en fysisk kurs och inte vill delta online kan du antingen avboka eller omboka till ett senare kurstillfälle.
Till alla utbildningar

Skriva säljande texter – verktyg och metoder för att lyckas

Content & kreativitet

Denna utbildning handlar om att skriva texter med syfte att sälja. Du får lära dig konkreta metoder, knep och tips för att skriva texter som övertygar. Vi går igenom hur du väljer rätt ton och textlängd för olika sammanhang, använder priset (oavsett om det är högt eller lågt) för att sälja samt lyfter fram det som särskiljer er från konkurrenterna.

Om Utbildningen

UTBILDNINGEN GÅR IGENOM:

  • Konkreta verktyg och metoder för att skriva säljande texter
  • Call to action – hur du skapar en köpsignal
  • Vilka regler, skrivna och oskrivna, du behöver känna till
  • Hur du lyfter fram det som särskiljer er från konkurrenterna
  • Hur du väljer rätt ton och textlängd för olika texter och sammanhang
  • Hur vi människor fungerar när vi läser texter och hur du kan använda den kunskapen när du skriver säljande texter
  • Hur du använder priset (oavsett högt eller lågt) för att sälja
  • Ord och misstag som du ska undvika om du vill sälja 

Inför kursen får du möjlighet att anmäla ditt intresse för att vi ska använda ditt företag eller din bransch som exempel på kursen.

UTBILDNINGEN RIKTAR SIG TILL:
Alla som behöver skriva säljande texter oavsett kanal.

MÅLET MED UTBILDNINGEN:
Att du ska bli en bättre, säkrare och tryggare skribent som vet hur man säljer med ord.

Dela kursen

Program

09.00 Introduktion Presentation av lärare, deltagare och hur dagen är planerad

09.15 Skriven kommunikation, målgrupper och hur människor tar till sig budskap

  • Människor läser mer än bara bokstäver – vi går igenom hur faktorer som bild, form och sammanhang påverkar hur dina texter blir lästa
  • Varför du ska rikta dig mot en större grupp istället för den enskilda individen
  • Om målgrupper och varför det är bättre att rikta sig mot en målgrupp än flera

10.00 Kaffe

10.15 Säljargument som biter

  • Sälj på det ni är bra på, inte på er bredd
  • Hur du kan göra svagheter till en tillgång, om de är rätt formulerade
  • Fråga inte vad kunden vill ha – berätta vad kunden behöver 
  • Var annorlunda – skillnader är mer värdefulla än likheter 

12.00 Lunch

12.45 Skrivknep

  • Skriv rätt längd i rätt sammanhang
  • Tre metoder som hjälper dig att hitta dina argument
  • Hur du använder priset (oavsett högt eller lågt) för att sälja
  • Skrivövning: Du får testa dina nyvunna kunskaper 

15.00 Kaffe

15.15 Bra och dåliga exempel – vad du ska göra och vad du ska undvika

  • Ord och misstag som sänker din trovärdighet
  • Utnyttja dina styrkor – hitta vad som fungerar för dig
  • Call to action och hur du skapar en köpsignal
  • Så bygger du din egen sökmotor 

16.30 Uppsamling och summering
Vi går igenom vad vi lärt oss av kursen och varandra.

17.00 Kursen avslutas