Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Vilken är den gemensamma nämnaren för all kommunikation som berör och sätter avtryck? Varför får vissa berättelser viral spridning? Vad är det som gör att vi kommer ihåg ett företag men inte det andra? Svaret är att de som lyckas med sin kommunikation är de som kan berätta en historia. Välkommen till en heldagsutbildning i storytelling.
Vi matas med en mängd historier och budskap varje dag. Hemma, på jobbet och på nätet lyssnar vi till stories och berättar våra egna. De desperata skriken efter uppmärksamhet från företagen blir allt fler och trängs med nyheter, sociala medier och influencers för att nämna några. Extra pris. Extra fin. Extra smart. Seriestart. Säsongstart.
Mitt i denna lavin av intryck vill du berätta din historia. Hur ska ditt budskap och din berättelse stå ut och nå igenom? Vad är då en bra historia? Varför ska du berätta den? Hur ska du berätta den?
Det är det som den här heldagsutbildningen handlar om. Utbildningen går igenom grundstrukturen för berättande och lyfter fram tydliga exempel, ger handfasta tips och verktyg att ta med hem. Det kommer även hållas små utmanande workshops under dagen.
UTBILDNINGEN GÅR IGENOM:
UTBILDNINGEN RIKTAR SIG TILL:
MÅL MED UTBILDNINGEN:
Att du som deltagare ska få:
09.00 Välkomnande och introduktion
09.15 Varför är en historia bra?
10:30 Paus
10:45 Så skapar du kommunikation som ger resultat
12:00 Lunch
13:00 Dramaturgi
14.30 Paus
15.00 Trovärdighet och ansvar
17.00 Avslutning